Snyggast påskpynt hittar du på Cult Design!

Även i år tycker jag att Cult Design har det snyggaste påskpyntet. Har letat runt på flera inredningssajter men inte hittat något jag gillar. De flesta sajter och butiker har så tråkigt påskpynt, samma varje år, några fula kycklingar samt lite ägg med tråd i. Det finns ju mycket pynt som passar i påsk/vår som inte består av kycklingar och ägg, som t ex dukar eller gardiner i ljusa pastell färger. Saker man kan ha framme även när påsken passerat! Jag älskar t ex duken ni kan se nedan som jag köpte för 2 år sedan från Cult design, den har jag framme från påsk och framåt, härligt vårig! På bilden ser ni även lite andra inredningsdetaljer som jag brukar ta fram vid påsk, allt från Cult Design. (Nedanstående bild skickade jag som påskkort förra året). Det är också trevligt att byta till lite mer våriga gardiner till påsk. Förra året hade jag vita linnegardiner med ljusgröna fransgardiner framför (kan ses i bakgrunden på bilden nedan). Bara genom att få in mer ljus i hemmet känns hemmet mer vårigt!

paskkort.jpg

Här kommer lite bilder från årets påskpynt från Cult design. Har sett att även tidigare års påskpynt säljs i butik!

pask08-cult-design.jpg

Man kan lätt få påskstämning hemma med hjälpa av några gula tulpaner, riktiga eller fejk. Har du redan en Cult Design kruka med magnet kan den också lätt påskpyntas med hjälp av en kyckling-magnet, den ska jag införskaffa!

pask08-cult-design-2.jpg

Detta fina ägg kan man ha framme, bara för att det så fint. Lägg locket vid sidan av och fyll den andra halvan med godis. Passar perfekt med övriga produkter i Gracilis-serien, men också som det är tillsammans med annan inredning.

pask08-cult-design-3.jpg

Dessa fina ljuslyktor kan man även placera värmeljus i, kan hängas i ställning på väggen som jag gjort ovan, placeras tillsammans med annan ljuslykta från Cult Design eller bara stå själv precis som den är. Fanns även i förra årets sortiment.

pask08-cult-design-4.jpg

Denna söta kyckling piffar upp vilken krukväxt som helst! Perfekt att placera i krukväxten du ger bort när du blir bortbjuden på påsklunch! Kan självklart också placeras på bordet.

pask08-cult-design-5.jpg

Denna manchett med kyckling kan du byta ut en annan manchett mot, så får du direkt lite påskstämning.

pask08-cult-design-6.jpg

Dessa kycklingar är finast i grupp. Kan också placeras i krukväxten för att få påskstämning eller placeras på en manchett. Riktigt söta!

Det är inte alls långt kvar till påsk nu. Påskafton är ju redan den 22 mars. Jag byter nog gardiner och duk helgen före samt plockar fram påskpyntet, man vill ju inte plocka fram det för sent för då får man ju inte ha det framme så länge, och det är så mysigt med påskpynt! Kommer nog handla lite nytt påskpynt, alltid kul med något nytt!

Lämna en kommentar

Filed under Inredning

Kommentera

