Sur på D!

Idag är jag sur på D! Han skulle nämligen ha kommit hem idag egentligen, men sent igår kväll ringde han och meddelade att han inte kunde komma längre. Anledningen var att hyresvärden till lägenheten uppe i Stockholm skulle komma på torsdag morgon och byta ut några saker i badrummet och då var han tvungen att vara där, detta hade han dock totalt glömt bort och kom på sent igår kväll! Så himla typiskt killar och kanske speciellt D att inte komma ihåg saker och ting! Jag som plannerat att vi skulle städa lägenheten tillsammans så att jag slapp göra det själv, som jag vanligtvis gör, men det fick jag ju göra nu i alla fall. Extra jobbigt eftersom jag hela tiden tänkte på att jag ju kunde ha fått hjälp om bara D kunde lära sig komma ihåg saker.

Det var nämligen så att man kunde lämna nyckeln till hyresvärden om man ringde och avtalade en tid om detta, men det hade ju såklart D glömt bort att göra, självklart eftersom han till och med glömt bort att de skulle komma överhuvudtaget. När jag blev sur påpekade han att jag också glömt bort det. Då blev jag ännu mer sur, om han nämnt detta till mig för länge sedan hur ska jag kunna komma ihåg det, jag ska väl inte behöva komma ihåg saker som inte har med mig att göra!? Eller?

Vanligtvis skulle jag inte bry mig speciellt mycket om D kommer hem en dag eller inte, men just denna vecka har han jour från och med torsdag och kan därför inte komma hem på torsdag som han brukar, han kommer inte hem förrän nästa torsdag när han går av jouren, vilket känns lite tungt. Jag ska i och för sig upp till Stockholm över helgen, men jag har ändå rätt att bli sur!

Jag tyckte därför att han kunde försöka få tag på hyresvärden idag och försöka lämna över en extra nyckel till dem. Men det gick inte eftersom han skulle åka till jobbet redan klockan 06 i morse… Det trodde jag så klart inte på eftersom jag vet hur morgontrött han är! Jag ringde därför till honom i morse vid 06.45 när jag precis vaknat och mycket riktigt låg han fortfarande kvar i sängen, precis som jag hade anat! Jag gick sedan upp och gjorde mig i ordning samt käkade frukost. Därefter ringde jag D igen, mest bara för att reta upp honom, när jag är sur har jag en tendens att göra personen jag är sur på ännu surare… Han låg fortfarande kvar i sängen, riktigt dålig stil tycker jag. Han kunde faktiskt ha försökt få tag i hyresvärden idag och åkt och lämnat nyckeln. Men med tanke på hur sent han troligtvis kom till jobbet idag fanns det nog inte tid för det! DÅLIGT! Självklart blev D riktigt sur när jag för andra gången ringde och väckte honom, men jag mådde i alla fall bättre! Fick dock lite dåligt samvete senare under dagen och skickade ett gulligt sms. Fick dock ingent svar… Men nu ringer han visst!

Lämna en kommentar

Filed under Jobbiga människor, Störande

Kommentera

