Nytt från Rosti

Ni som följt min blogg vet att jag länge letade efter en Margrethe Bowl från Rosti i turkos innan jag fick tag på en (och nu säljs den nästan överallt, så himla typiskt!). När jag äntligen hittade dem till försäljning på Danskdesign.nu passade jag på att köpa både en 2 och en 3 liters bunke samt även en kanna. Jag har verkligen haft nytta av dem, när jag bakat, lagat mat samt blandat till smoothies. Det blir så mycket roligare att vara i köket när man har bra och snygga sakar att använda. När jag fyllde 25 fick jag en turkos salladsskål samt turkosa salladsbestick från Rosti av två arbetskamrater som jag också haft nytta av, blir riktigt snyggt att duka fram dem när man bjuder på mat! Jag har även inhandlat en stekspade samt en sked från Rosti i turkos. Jag älskar verkligen den turkosa färgen och sakerna är dessutom riktigt bra!

Tyvärr gick kannan sönder för några veckor sedan när D’s syster med familj var här på besök. Hennes son ville bada i vårt badkar och jag letade därför saker som han kunde ha att leka med i badet. Dum som jag var gav jag honom den turkosa kannan från Rosti… den åkte i golvet med en smäll och sedan var den sönder… Jag får skylla mig själv, är tydligen inte så van vid barn!

Jag tänkte därför beställa en ny från Danskdesign.nu men tyckte inte riktigt det var värt det att beställa endast en sak eftersom frakten då blev dyrare än själva kannan. Detta visade sig vara ett smart beslut. Förra veckan fick jag nämligen se bland reklambladen att Coop Forum sålde dessa kannor till ett bra pris. De hade även bunkarna, salladsskålar, lite mindre skålar samt skeder och salladsbestick. Dock bara i grönt, rosa och turkos. Men dessa färger passade ju mig perfekt eftersom jag endast är intresserad av turkos. Åkte därför dit i helgen och handlade en ny kanna samt även två mindre skålar. I bland har man tur!

rosti-fran-sidan.jpg

rosit-uppifran.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Inredning, Shopping

Kommentera

