Lutande tornet i Rom…

Idag på jobbet var det en arbetskamrat som frågade mig om jag visste i vilket land Lutande tornet i Pisa ligger. Jag svarade Italien, vilket visade sig vara korrekt. Lite koll har jag allt!

Jag undrade varför han frågade och han berättade då att han hört ett reportage på radion där de sa att det var många unga som inte visste i vilket land Lutande tornet i Pisa ligger. När han senare på kvällen frågade sin son, så visste inte han heller i vilket land det ligger. Han provade sedan med mig, och jag är tydligen inte som ”alla andra” unga!

Till poängen. Efter att jag svarat Italien, kläckte jag ur mig: ”Lutande tornet i Pisa ligger väl i Rom?”. Då trodde jag nästan att samtliga runt omkring oss skulle skratta ihjäl sig. Jag fattade först ingenting, men efter att ha tänkt efter lite så förstod jag och kände mig hur dum som helst. Självklart ligger Lutande tornet i Pisa, i Pisa!

Jag får väl skylla på att jag måste leva upp till mitt smeknamn CL (Crazy Lady)…

450px-leaning_tower_of_pisa_2.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Emelia citat

Kommentera

