Flyga drake, en bok jag verkligen rekommenderar!

Efter att inte ha läst en bok för nöjes skull på hur länge sedan som helst, köpte jag ju fyra pocket böcker för två veckor sedan. En av dessa var Flyga drake. Att jag köpte den boken ångrar jag definitivt inte! Boken är verkligen att rekommendera! Det är en väldigt gripande roman om vänskap, svek och lojalitet. Den ger också en hemsk skildring av Afghanistans förfall och man inser verkligen vilket helvete livet kan blir om man sviker en vän. Jag både skrattade och grät när jag läste boken och kunde knappt lägga den ifrån mig när jag väl börjat läsa. Vilken tur att författaren Khaled Hosseini skrivit ytterligare en bok; Tusen strålande solar. Även denna bok utspelar sig i Afghanistan, vilket är författarens födelseland. Och utifrån vad jag läst om boken verkar den vara minst lika bra som Flyga drake, jag kan knappt vänta tills jag får läsa boken. Så himla skönt att jag kommit in i en ”Jag gillar att läsa” period igen!

flyga-drake.jpg

2 kommentarer

Filed under Böcker

2 responses to “Flyga drake, en bok jag verkligen rekommenderar!

  1. david

    Mmmmm….det är en riktig snyftare. Jag läste den när jag och Malma var i Sydafrika. RIktigt bra. Filmen såg jag igårkväll. Den skildrade boken väl. Och utelämnade nästan ingenting. Riktigt bra tycker jag, även om boken var ännu mer gripande. Har den nya boken på gång också. Ha det bra Emelia!

  2. magdalena

    En annan riktig snyftare är Undrens tid av Nicholas Sparks. Den utspelar sig i USA på 50-talet och handlar om två tonåringar som precis blivit kära i varandra då hon får reda på att hon har leukemi. På den tiden kunde man inte bota det, så allt ställs på ända. Det är en jättefin historia som man blir riktigt varm om hjärtat av och inte vet om man ska skratta eller gråta. Inte bara en romantisk snyftare dock, utan mycket mer än så… 🙂 Läs den!

Kommentera

