Stövlar kan vara för små på andra ställen än vaden…

För två veckor sedan beställde jag ett par MC-boots på Vagabonds hemsida. Det fanns ett enda par kvar i storlek 36, som är den storlek jag vanligtvis har. Jag har dock storlek 37 på vissa skor eftersom de ibland blir för trånga över vristen i storlek 36 trots att de passar perfekt på längden. När jag beställde MC-bootsen hade jag inte en tanke på detta, det ända jag var orolig över var att de skulle vara för små över mina stora vader. Och detta trodde jag inte skulle vara något problem eftersom skorna var så pass låga. När jag fick hem skorna (som faktiskt bara var 4 dagar efter att jag beställt dem!) var de exakt så snygga som jag förväntat mig. Jag höll dock på att börja gråta när jag väl försökte få ned min fot i skorna. Det gick helt enkelt inte, hur mycket jag än försökte trycka ned foten så var det helt omöjligt. När halva foten var nere i skon tog det stopp ovanför mina stora vrister. Inte nog med att man ska ha stora vader man ska ha stora vrister också! Kunde det inte räckt med det ena!?

strumpbyxor.jpg

Jag vägrade dock att ge mig, jag var så pass kär i skorna att jag aldrig tänkte lämna tillbaka dem, jag skulle helt enkelt få i foten. Jag kände mig nästa lika desperat som styvsystrarna i askungen! Jag kom på den briljanta idéen att ta på mig ett par strumbyxor eftersom foten då lättare skulle kunna glida ned i skon. Och efter massa pressande gled den första foten ned i skon, efter lite pressande även den andra foten! Därefter ställde jag mig i duschen och fyllde skorna med vatten. Tog sedan 2 plastpåsar och drog över fötter och skor och sedan gick jag runt så hela eftermiddagen, allt för att töja ut skorna. På kvällen stoppade jag massa pappar i skorna för att försöka töja ut dem ytterligare lite. Och det har faktiskt hjälpt. Inte jätte mycket, men i alla fall så pass mycket att jag kunnat ha på mig skorna en hel dag till jobbet. Det gjorde dock lite ont i vristen mot slutet av dagen och jag kunde inte ha på mig vanliga strumpor utan fick ha på mig korta strumpbyxor. Rena lättnaden när jag kom hem och fick ta av mig skorna! Men snart så är de nog perfekta. Skam den som ger sig! Snart kanske jag till och med kan ha vanliga strumpor i skorna 🙂

vagabond-stovlar.jpg

1 kommentar

Filed under Shopping

One response to “Stövlar kan vara för små på andra ställen än vaden…

  1. Dom är grymt snygga måste jag erkänna. Jag kollade på dom för några veckor sedan när dom faktiskt var på rea men jag köpte dom inte och dagen efter fanns dom inte kvar! Om du ångrar dig av någon anledning skulle jag gärna köpa dom av dig, haha!

Kommentera

