Kärt barn har många namn…

Man kan ju inte direkt säga att jag är något barn längre, jag är ju faktiskt över 25 år, men jag har redan fått 2 smeknamn på nya jobbet (som inte är så nytt längre efter 2,5 månad…). Det första smeknamnet jag fick var Elvan (kanske stavas Älvan?). Jag vet faktiskt inte riktigt varför, men tror kanske att det har något att göra med att jag heter Elfving i efternamn och att jag är väldigt älv lik. Någon hade dock en teori om att det var för att jag var den som sist blev vald till laget (11 spelare i ett fotbollslag). I vilket fall som helst tyckte jag det var ett väldigt fint smeknamn!

Jag fick dock inte ha kvar mitt fina smeknamn särskilt länge. Efter bara några dagar kläckte jag en av mina galna kommentarar och sedan dess har jag kallats CL, som står för Crazy Lady. Inte ett lika fint smeknamn, men jag tycker ändå det passar mig! Jag är ju ganska galen av mig och tänker ofta inte innan jag yttrar mig, vilket kan vara lite synd vissa gångar… men det är kul att vara lite crazy!

Jag gillar faktiskt mitt riktiga namn också. Jag är så himla glad att jag fått ett namn som inte alla andra har. Kommer ihåg när jag gick på lågstadiet och vi hade 3 Linda i klassen. Det fick bli Linda B, Linda J och Linda L, inte speciellt kul! Emelia är dessutom ett riktigt fint namn om jag får säga det själv. Min mammas gammelmormor eller gammelfarmor hette Emelia och det är därifrån mitt namn kommer, kul att man låter namnen stanna kvar inom släkten! Tyvärr verkar de flesta ha svårt med namnet Emelia. Jag vet inte hur många gånger folk kallat mig Emilia, det sker fortfarande på jobbet och det var faktiskt en person på mitt förra jobb som kallade mig Emilia i 1,5 år utan att lära sig. Tror inte han lärde sig förrän jag skulle sluta och då var det försent…

Lämna en kommentar

Filed under Roligt

Kommentera

