Alla hjärtans dag!

Idag är det alla hjärtans dag! Jag gillar denna dag, trots att den är väldigt kommersiell. Jag tycker det är bra att man försöker uppskatta varandra åtminstonde en dag per år. Självklart borde man göra det oftare, men Alla hjärtans dag kanske gör åtminstonde någon person glad, och det räcker för mig!

rosor02.jpg

D kommer hem senare ikväll, men vi har bestämt att vi ska fira Alla hjärtans dag på lördag istället. Då ska vi gå ut och äta och bara ägna oss åt varandra, det ska bli mysigt. Det känns som det var en evighet sedan jag var ute och åt. Blir inte så ofta nu när jag bor i Degerfors. Finns liksom inte så mycket att välja på här… Billigare men helt klart tråkigare! Vi åker in till Karlskoga för att käka på lördag, där är utbudet lite bättre iaf! Jag har köpt en liten present till D som han ska få på lördag. Vad kan jag inte berätta här ifall han kommer in här och läser… Men jag får berätta på lördag efter att han fått det. Jag kan säga så mycket som att det inte är något jätte speciellt, men att jag har gjort det speciellt…

På vägen hem från jobbet shoppade jag även en Alla hjärtans dag present till min mamma. Hon ställer alltid upp och lagar massa mat som jag bara kommer dit och äter utan att hjälpa till, så hon förtjänar verkligen att uppskattas med en present. Jag ska dit och äta god Alla hjärtans dag mat om en liten stund faktiskt. Köpte även med mig 3 Alla hjärtans dag bakelser samt en chokladboll hem från jobbet. Till mig, mamma, pappa och lillebror. Chokladbollen är till lillebror som inte gillar bakelser…

alla-hjartans-dag-present-m.jpg

allajrtans-721983.jpg

Självklart har jag även handlat en alla hjärtans dag present till mig själv. Hittade dessa fina glasunderlägg på Presentboden där jag även shoppade presenten till mamma. Jag handlade dem dock i färgen grönt, vilket passar perfekt med de två brickor från Marimekko som jag och D fick av D’s syster med familj i inflyttningspresent.

unikko_coasters_big.jpgunikko_020_pikkukuva.jpg

Självklart ska det även märkas i inredningen när det är Alla hjärtans dag! Jag köpte därför dessa snygga manchetter från Cult Design för två veckor sedan som jag tog fram i helgen. Inte något man vill ha framme annars direkt, men veckan innan samt några veckor efter Alla hjärtans dag tycker jag det är snyggt att ha dem framme!

manchetter-alla-hjartans-da.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt

Kommentera

