Snöstorm!

Idag har det verkligen snöat som aldrig förr! När jag vaknade i morse var det inte alls mycket snö ute, men på väg till Karlskoga för lite shopping satte det igång rejält, sedan fortsatte det att snö i princip hela eftermiddagen, inte förrän på kvällen slutade det, det har nog kommit ungefär 2 cm. Jag som hoppades att det inte skulle bli mer snö i år….

Jag och min syrra hade bestämt oss för att gå ut och gå en promenad på eftermiddagen, efter hemkomst från Karlskoga. Det ångrade jag bittert när vi väl var ute. Det blåste nämligen i princip storm ute! Det gjorde riktigt ont i ansiktet på mig när snön piskade emot mig. Jag hade luvan uppdragen över huvudet, men det hjälpte inte när snön blåste rakt i ansiktet på mig! Jag blev riktigt förbannad, förbannad på något som jag inte ens kan kontrollera. Kan dock säga att jag var glad åt promenaden efteråt, det är alltid lika skönt att få röra på sig. Speciellt när jag skulle på kalas efteråt. Där käkade jag massa kaffebröd, vilket är tillåtet på kalas, då kändes det skönt att jag förbrännt lite tidigare under dagen i alla fall 🙂

sno-pa-koksfonstret-2.jpg

sno-pa-koksfonstret.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Jobbigt, Störande

Kommentera

