Kan det bli för mycket Cult Design?

Idag hade det blivit dags för lite inköp av vårnyheter från Cult Design. Hade bestämt mig för att satsa på lite rosa till köket. Köket har ju gått i turkosa toner tidigare, vilket det fortfarande ska göra, men jag ville piffa upp det lite med rosa. Rosa och turkos passar bra tillsammans och är dessutom ”våriga” färger. Jag hade innan bestämt mig för att troligtvis inhandla fyra tabletter från serien Rosa samt även någon typ av ljuslykta från samma serie. Det slutade med mycket mera kan jag meddela. Jag älskar Cult Design, fattar inte att de säsong efter säsong kommer med massa snygga saker, det går liksom inte att tröttna på Cult Design. Det känns liksom som en livslång kärlek!

Väl inne på Pallmans Produkter som är återförsäljare av Cult Design i Karlskoga, bestämde jag mig för att satsa på en värmeljusstake med plats för fyra ljus från serien Change samt 2 helrosa manchetter och 2 rosa-blommiga manchetter som matchar de tabletter jag ville ha, dessa plockade jag också åt mig. Jag såg sedan att det fanns servetter i samma mönster som manchetterna och tabletterna, så dessa var jag också självklart tvungen att köpa. Jag tog med mig allt fram till kassan. När jag väl stod där såg jag att det fanns en duk i samma mönster som på manchetterna, tabletterna och servetterna, fast inte i rosa utan svart/vitt. Denna kunde jag inte motstå utan köpte den också.

Nu har jag precis inrett köket med mina nya inköp, det blev snyggt, men kanske lite för mycket Cult Design, eller kanske för mycket rosa… Vad tycker ni? Jag valde att lägga de turkosa tabletterna på Cult Design tabletterna för att bryta av lite, annars blev det lite för mycket rosa… Tror faktiskt att jag ska byta ut två av manchetterna mot en svart och en svart/vit som den lilla bilden nedan, det blir nog snyggare. Dessutom behöver jag ju inte ha alla sakerna på bordet samtidigt, man kan ju faktiskt variera sig och använda några saker åt gången! Man kan helt enkelt aldrig få för mycket Cult Design!

003.jpg

cult-design-koket-varen-200.jpg

cult-design-varen-2008-ljus.jpg

cult-design-varen-2008-serv.jpg

Jag och D beställde även en lampa på Pallmans Produkter som vi ska ha som kökslampa, som på bilden nedan, fast i svart. Det kommer bli jätte läckert!

 lampa-koket-pallmans.jpg

Handlade även turkos/vita servetter till halva priset på Hemtex, som ni kan se på köksbordet ovan samt trosor och en tröja på H&M. Tröjan ingår i kollektion Fashion against Aids, där kändisar har varit med och designat plaggen. Plaggen är i 100 % organisk bomull och 25 % av förtjänsten går, via DAA och YouthAIDS®, till att öka medvetandet om HIV/Aids för att förebygga dess spridning över hela världen. Så inte nog med att tröjan var snygg, köpet av den för dessutom något gott med sig! 

 fashion-against-aids-good.jpg

Handlade dessutom 4 pocket böcker på Bokia (Köp 4 betala för 3). Jag har ju alltid älskat att läsa böcker, men inte gjort det på väldigt länge. Men nu tänker jag ta mig tiden att läsa, det är så skönt att försvinna bort till en annan värld för en liten stund!

snabba-cash.jpg    vass-egg.jpg    vilja-av-sten.jpg   flyga-drake.jpg

Nu är det slutshoppat för den här månaden, både när det gäller inredning och kläder!

1 kommentar

Filed under Inredning, Mode/Kläder, Shopping

One response to “Kan det bli för mycket Cult Design?

  1. Fick just av en händelse se att de hos Designrummet har Cult-grejer på nätet!!! Häftigt! /Klurfia

Kommentera

