Förra veckan var en riktig träningsvecka!

Jag har kommit igång rejält när det gäller träning nu. Förra veckan tränade jag nått varje dag och det känns grymt skönt, i alla fall efteråt… På måndagen körde jag Core, dvs. mage, rygg, balans och stabilitet, på tisdagen spinning, på onsdagen Bodypump, på torsdagen volleyboll och på fredagen spinning. På lördagen åkte jag och D till Örebro för lite shopping. Vi kom hem ganska sent, så det blev inte tid för någon träning, inte ens en promenad, men vi hade ju faktiskt gått rätt så mycket i massa affärer, så helt stillasittande var vi ju i alla fall inte. För att kompensera detta körde vi hårdträning på söndagen istället. Vi började med att gå ned till träningshallen på mitt jobb, vilket tog ungefär 15-20 minuter. Därefter körde vi badminton i 1 h och sprang på löpbandet i en halvtimme. Träningen avslutade vi med att gå hem i 15-20 minuter.

Även denna vecka har börjat bra. I går spelade jag volleyboll samt gick på Core och idag har jag varit på spinning. Tyvärr var nog inte hårdkörningen i söndags speciellt lyckad, med tanke på att jag knappt har kunnat gå idag. Jag har enormt ont i min högra vad, känns som att det är fullt med muskelknutar i den och jag har varit tvungen att stretcha flera gånger under dagen. Ibland rycker det till i vaden, precis som innan man får kramp, inte det heller skönt… Jag vilar dock inte för det, utan körde spinning i morse, det brukar kännas bättre efteråt, vilket det också gjorde tills efter att jag suttit och jobbat en stund och skulle gå iväg och fika, då hade jag blivit stel igen och det var inte kul att röra på sig alls! Just nu känns det som att någon sticken en kniv i vaden varje steg jag tar, inte alls skönt, hoppas verkligen det känns bättre imorgon, då har det blivit dags för ett Bodypump pass!

Lämna en kommentar

Filed under Träning

Kommentera

