Boten Anna – bättre på holländska!

Efter jul bytte spinninginstruktören på jobbet upplägg på passet, vilket även inneburit att musiken bytts ut. När den andra låten på passet spelades för första gången hörde jag direkt att det var låten Boten Anna, jag älskar nämligen soundet i den låten, texten är inget vidare men soundet får en verkligen att vilja dansa järnet! Men när jag hörde texten, lät det inte riktigt som jag var van vid, det lät som tyska tyckte jag och det blev faktiskt bättre än på svenska. Eftersom texten på låten inte är någon höjdare var det bara bra att man slapp förstå vad som sjöngs. Spinninginstruktören spelar alla möjliga kostiga låtar, många på tyska, jag trodde därför att även denna låt var på tyska. Jag har läst tyska i typ 6 år, men kan knappt ett ord, och tyckte faktiskt att några ord var tyska. Men en arbetskamrat som också var på passet trodde det var holländska. Efter lite eftersökningar visade det sig att låten var på holländska och sjungs av gruppen Gebroeders Ko. Låten har de döpt till Ik heb een boot. Snacka om att sno en låt rakt av! Fast det kan ju faktiskt vara så att de betalat för sig… jag har inte hittat någon information angående detta. Men i vilket fall som helst är det verkligen en låt jag tycker ni borde ha på er mp3-spelare!

Lämna en kommentar

Filed under Musik, Träning

Kommentera

