Familjealmanacka för att hålla reda på allt!

Igår på jobbet när jag behövde en paus sökte jag efter en bra sajt att beställa en familjealmanacka på, dvs. en almanacka med en kolumn för varje person i en familj. Eftersom jag och D nu bor tillsammans så är vi ju en liten familj och därför behöver vi ju självklart en familjealmanacka… Nej, inte bara därför utan främst för att det är bra att kunna kolla upp vad den andra har inplanerat, vilka tider personen tränar etc. Jag hittade endast almanackor med fyra kolumner, dvs. med plats för information om fyra familjemedlemmar. Det var heller inte möjligt att lägga in bilder på familjemedlemmarna.

Senare på kvällen när jag sitter framför datorn och surfar runt lite, kommer D in till mig och påpekar att han tycker att vi borde skaffa en gemensam almanacka så att vi håller koll på när man ska göra olika saker. Vilket sammanträffande, precis vad jag tänkte under dagen. Jag beslutar mig därför för att leta vidare efter en almanacka, helst en där man kan sätta in bilder på oss. Till slut hittade jag den möjligheten hos Extrafilm, där kan man ladda hem ett program och sedan själv designa sin almanacka. Jag valde att designa en familjealmanacka med plats för 2 familjemedlemmar, jag valde också att lägga in bilder på D och mig ovanför respektive kolumn, nya bilder för varje månad. Det blev riktigt bra! Verkligen en sajt att rekommomendera! Har dock inte sett almanackan i verkligheten ännu…

fam_calendar.gif

familjealmanacka-april.jpg

2 kommentarer

Filed under Händelser, Shopping

2 responses to “Familjealmanacka för att hålla reda på allt!

  1. Pingback: Snabb leverans från Extrafilm! « Emelias värld

  2. Emma

    Tack för tipset. Jag sökte efter familjealmenacka och hittade din sida. Här skall beställas =)

Kommentera

