Kökslampan – en besvikelse!

Igår åkte jag och mamma till EM för att hämta lampan som jag beställt till köket. Det är inte en kökslampa egentligen men jag tyckte att att det skulle bli snyggt ändå. Lampan såg till en början bra ut, i alla fall när jag packade upp den och satte upp den. Men det var när jag tände lampan som jag upptäckte att den inte alls var så fin, i alla fall inte det exemplar som jag köpt. Hela lampan såg dammig ut, hur mycket jag än torkade av den. Det var som att massa damm hade fastnat på lampan (som är av glas) vid tillverkning innan den torkat, lampan såg helt enkelt smutsig ut och det var inte alls snyggt. Då började jag nästan gråta, varför ska jag alltid ha sån otur!? Inte blev det bättre av att jag redan var kinkig p.g.a. PMS! Hela kvällen blev förstörd!

taklampa-pikant-850.jpg

Idag åkte vi därför tillbaka till EM och lämnade tillbaka lampan, jag valde att inte beställa hem en ny lampa utan att istället köpa en annan modell, jag blev helt enkelt så trött på att först vänta flera veckor på att få hem lampan och sedan var den inte så perfekt som jag tänkt mig. Så nu blir det till att leta efter en annan kökslampa istället. Jag som så gärna ville ha en kökslampa, det blir nämligen lite mörkt vid köksbordet utan en sådan… Jag hittade en annan lampa på EM (som den röda nedan fast genomskinlig) som jag kunde tänka mig för 199 kr istället för 850 kr som den jag köpte igår kostade, men jag var inte helt säker på att jag ville ha den, så därför bestämde jag mig för att inte köpa den, riktigt bra för att vara jag 🙂

taklampa-pink-299.jpg

Efter EM besöket åkte jag och mamma till Karlskoga för att spana i lite affärer. Där besökte jag inredningsbutiken Pallmans Produkter för att se om de fått in vårsortimentet från Cult Design, och det hade de. Gud vad mycket snyggt! Det gröna och rosa är riktigt snyggt. Funderar skarpt på att köpa lite rosa saker att piffa upp köket med, rosa och turkost är ju snyggt tillsammans. De rosa tabletterna (som även finns i grönt) på bilden nedan är riktigt snygga, sådana kanske jag kan ha som komplement till de turkosa jag har idag. Köpte rosa tulpaner till köket igår och det blev jätte snyggt tillsammans med de turkosa tabletterna, så tvärt om borde inte vara några problem det heller! Hittade också en supersnygg och cool lampa på Pallmans Produkter som jag funderar på att köpa och ha som kökslampa, den fanns i rött i butiken, men finns tydligen i genomskinlig och svart också som butiken kan beställa hem. Jag funderar skarpt på att beställa en sådan svart lampa, det skulle bli supersnyggt. Turkost och svart passar riktigt bra tillsammans. Måste även köpa en svart lampa till köksfönstret. Har ingen lampa i köksfönstret just nu efter att jag tagit ned stjärndraperiet som jag hade över julen och det är inte alls lika hemtrevligt längre, så en svart fönsterlampa måste inhandlas snarast liksom en kökslampa, alltid är det nått nytt som måste handlas 🙂 (Inte mig emot, men D ser inte lika glad ut när jag berättar vad som måste inhandlas :))

nytt-cult-design-var-2008.jpg

nytt-cult-design-var-2008-2.jpg

nytt-cult-design-var-2008-3.jpg

nytt-cult-design-var-2008-4.jpg

lampa-koket-pallmans.jpg

rosa-tulpaner-pa-koksbordet.jpg

koksfonstret-utan-lampa.jpg

Har inte så bra ställt just nu efter all julshopping men lite pengar till shopping hade jag kvar. Hittade en fotpuff på Hemtex som jag slog till på, den var lila och passar perfekt till de lila gardinerna, kudden och duken jag har i vardagsrummet just nu . Det var halva priset så den kostade bara 199 kr, ett fynd. Var egentligen ute efter en svart, men de var slut… Syrran ringde precis och meddelade att hon köpt en svart fotpuff till mig på Hemtex i Linköping, det var mamma som ringt till henne och sagt åt henne att kolla om det fanns några svart kvar där, vilket det fanns. Perfekt, nu har jag både en svart och en lila fotpuff, bra att kunna variera! Nästa helg blir det till att besöka Karlskoga igen, då måste även D följa med. Vi har ju fått lön då, så då blir det nog lite shopping av nya Cult Design prylar till lägenheten samt en beställning av lampan ovan, fast i svart då så klart! Hoppas bara D tycker den är lika snygg som jag gör. (Han har ofta inte lika bra smak som jag, tyvärr!)

lila-fotpuff.jpg

lila-vardagsrumsgardiner.jpg

lila-kudde-duk-vas-cult-des.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Inredning, Jobbigt, Vill ha

Kommentera

