Jag ska vara med i Tips-SM 2008

Jag gillar egentligen inte att spela om pengar, men idag frågade en kollega om jag inte ville vara med i deras Tips-SM lag, och det kunde jag ju inte tacka nej till 🙂 Vi har flera lag på jobbet, så vi kommer inte bara tävla mot alla andra på Svenskaspel.se utan även internt, vilket ju kommer bli det roliga! Varje lag ska bestå av 5 personer som varje vecka, 6 veckor framöver kommer spela på Stryktipset. Det sammanlagda resultatet för de fyra bästa spelarna i laget är det resultat som räknas. Man får alltså hoppas att man inte är så dålig att ens resultat stryks varje gång, det skulle inte vara så roligt!

För att kunna vara med i turneringen var man tvungen att ha ett spelkort för Svenska Spel, det hade ju inte jag så klart. Så idag har jag skaffat ett som kommer komma hem i brevlådan om några dagar. Det kommer kännas konstigt att ha det i plånboken… jag är ju en person med kort till olika klädbutiker i plånboken, inte en ”speltjej”. Så jag kanske lägger det i en byrålåda istället och tar fram det om jag glömt bort mitt spelkortsnummer någon gång… det känns mer som jag!

spelkort.jpg
 

Lämna en kommentar

Filed under Spel

Kommentera

