På lördag ska vi ha middagsbjudning

I morgon har jag och D bjudit hit hans mamma, syster, sambo samt 2 barn på middag. I över en vecka har vi funderat på vad vi ska bjuda på och till slut kom vi fram till vad det ska bli och i torsdags handlade vi hem allt vi behövde. Följande kommer vi bjuda på:

  • Tilltugg: Nachos med salsa
  • Huvudrätt: Skinkschnitzel med potatis i ugn, bearnaisesås, Holiday Dippsås samt sallad
  • Efterrätt: Fruktsallad med vaniljglass

Inte speciellt avancerat, men väldigt gott! Det blir lite att göra, så det gäller att börja i tid i morgon. Har tagit fram köttet för tining redan nu. I morgon bitti när jag vaknar ska jag ta fram räkor för tining samt lägga köttet i marinad. Någon gång på eftermiddagen tänker jag förbereda fyllningen till förrätten samt även skära frukt till fruktsalladen och grönsaker till salladen. Vi kommer även skala samt skära potatisen i biter och lägga den i blöt, så att man lätt kan hälla potatisen på en plåt och ställa in i ugnen ungefär en timme innan middagen. Det gäller verkligen att hålla ordning på allt som ska göras, får ta och skapa en lista och lägga i köket. Annars glömmer jag väl bort hälften!

Inte nog med att jag ska bjuda D’s familj på mat, jag ska dessutom bjuda min lillebror på lunch i morgon. Det blir inte speciellt avancerat utan hemmagjort potatismos, med kokt korv (till mig) och bacon till lillebror och D. Jag måste verkligen gå upp i tid om jag ska hinna allting. Vill dessutom hinna gå ut och gå en promenad på förmiddagen innan lunch.

1 kommentar

Filed under Händelser, mat

One response to “På lördag ska vi ha middagsbjudning

  1. Pingback: Mer inflyttningspresenter! « Emelias värld

Kommentera

