National Treasure : Book of Secrets

Snart är det dags att gå och lägga sig efter en väldigt lång dag som började redan vid 05.30 imorse, och jag är fortfarande vaken 24.00. Kom precis hem från bion i Karlskoga. Jag, D, lillebror samt en kompis och hennes pojkvän säg National Treasure : Book of Secrets.

Jag hade höga förväntningar på filmen eftersom jag gillade föregångaren National Treasure. Har ju väldigt dåligt minne, men som jag minns det var den filmen väldigt bra. Inte för att jag kan komma på vad den handlade om just nu, men jag tror det hade nått att göra med kryptering och att finna nån typ av skatt. Det samma gällde även för uppföljaren, som egentligen inte är en uppföljare, eftersom den inte bygger på den tidigare filmen. Det enda som var likt (vad jag kommer ihåg) var att man letade efter ledtrådar för att finna en skatt samt att Nicolas Cage spelar huvudrollen i båda filmerna. Självklart är det även några ”dummingar” som också är ute efter skatten… Filmen var lite väl förutsägbar och väldigt overklig på sina ställen. Den började riktigt segt men avslutade spännande. Jag hoppade faktiskt till 2 gånger och var riktigt nervös. Men som vanligt så ordnar ju allt upp sig till slut. Filmen var sevärd, men inte mer. Ni kan lungt vänta tills den kommer på DVD, inget måste att se på bio, var inte direkt några ”värstig” specielleffekter. Av mig får filmen 6/10 i betyg.

national-treasure-book-of-s.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Bio, Film

Kommentera

