Plugga på distans

Till våren har jag bestämt mig för att plugga två kurser på distans. Server-Side-programmering för SQL-servrar på KTH och Programmering med C# på Malmö Högskola.

Jag har jobbat en massa i SQL-Server samt ganska mycket med C# sedan jag slutade skolan, men känner ändå att det är bra att gå dessa kurser för att hänga med i utveckligen. Dessutom har jag aldrig gått någon SQL-Server kurs tidigare. På min utbildning gick jag en kort SQL-kurs och i den användes databashanteraren Interbase, ett verktyg som jag därefter aldrig använt, så det var ju väldigt bra att lära sig!

Jag tycker det är roligt att jobba med databaser så jag ska försöka att läsa minst en kurs varje termin som behandlar databaser. Jag känner mig mycket mer motiverad till att lära mig nya saker när jag går en kurs där man får uppgifter att göra än att bara på egen hand sätta mig ned och försöka lära mig nått nytt, så det ska blir riktigt kul! Kurserna är på kvartsfart och på 7 poäng vardera, så det borde inte bli något problem att hinna med dem.

Lämna en kommentar

Filed under Händelser, Jobb

Kommentera

