Nästa vecka kör träningen igång på allvar!

Sedan jag flyttade hem till Degerfors har jag legat ganska lågt när det gäller träning. Förut gick jag ju ut och gick 1 timme varje dag, men det har jag varken haft lust eller tid till sedan jag flyttade. Dels p.g.a det dåliga vädret och mörkret men också för att det finns massa bra pass på jobbet som man kan gå på. På helgerna har jag alltid gått ut och gått varje dag i minst 1 timme, och på vardagarna har det blivit träning på jobbet (3 spinningpass) eller en lite kortare promenad hem till mina föräldrar och tillbaka, men nu tänkte jag köra igång på allvar! Så här ser nästa veckas schema ut:

  • Måndag: 16.30-17.30 Core
  • Tisdag: 06.00-07.00 Spinning
  • Onsdag: 17.00-18.00 Bodypump
  • Torsdag: 18.00-? En volleybollmatch i volleybollturningen som pågår på jobbet
  • Fredag: 06.00-07.00 Spinning
  • Lördag: Promenad 1 timme
  • Söndag: Promenad 1 timme

Det ser riktigt bra ut tycker jag, mycket rörelse samt variation! Riktigt bra med tidiga pass 2 gånger i veckan, då kan jag börja jobba redan 07.20 och kan sluta vid 16, jätte härligt. Även när D kommer hem börjar jag tidigt dagen efter eftersom jag måste skjussa han till tåget vid 07.06 så då kommer jag också till jobbet runt 07.20 och kan sluta vid 16. Jag har verkligen fått ändrade rutiner sedan jag började på nya jobbet. Förut kom jag inte till jobbet förrän runt 08.30, tog en timmes lunch och gick hem runt 17.30. Nu är jag hemma i min lägenhet senast 16.30 och det tycker jag är mycket bättre, kvällen känns så mycket längre! Sen när det blir ljusare kan jag ju gå ut och gå en promenad efter jobbet istället för före jobbet som jag gjorde i Norrköping. Det var riktigt skönt det också men nu när jag vet hur skönt det är att sluta tidigt så får jag nog flytta mina promenader till efter jobbet istället för före. Nästan samtliga kommer till jobbet runt 07.30 så därför är det också bra om jag är där tidigt. Så fort det blir ljusare ska jag ta upp mina dagliga promenader igen, när det börjar bli vår ute har man ändå ingen lust att vara inne på gymmet!

core.jpg

spinning.jpg

bodypump.gif

volleyboll.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Träning

Kommentera

