Bye bye Godis!

Jag har gjort slut med Godis och det känns som en lättnad! Vi har haft ett ”av och på” förhållande länge nu men äntligen känns det som att jag gjort slut på riktigt! Vi höll ihop ändå sedan jag var liten fram till nyårsafton 2004. 2005 klarade jag mig utan Godis men sedan var det kört igen och vi höll ihop hela 2006. Jag trodde att jag blivit av med Godis under 2007 men vi träffades lite då och då och myste, trots att jag lovat mig själv att åtminstonde klara hela 2007 utan honom. I slutet på året var det helt kört och vi träffade i princip hela dagarna, trots att jag mådde dåligt av det, han hade blivit som ett beroende, ett jobbigt sådant. Jag mådde till och med illa ibland efter att vi träffats, men trots detta fortsatte jag att träffa honom. Igår och dagarna innan träffade jag honom mer än någonsin allt för att jag skulle klara mig utan honom en bra tid framöver, hoppas att jag lyckas, jag är trött på att vara beroende av honom, han gör mig bara illa och gör så att jag mår illa.

Det värsta är att när vi väl börjar ses igen är allt så himla bra. Vi ses inte för ofta och tröttnar därför inte på varandra och allt är så himla mysigt och trevligt, jag ser till och med fram emot att träffa honom. Men när det gått en tid börjar vi alltid ses mer och mer och jag börjar må dåligt av att träffas, trots detta fortsätter vi alltid att ses och ses bara mer och mer. Till slut är den enda utvägen att göra slut med Godis och varje gång känns som en lättnad, för när jag väl börjat få ett beroende av Godis kan jag aldrig få nog, jag blir helt enkelt besatt.

Hoppas du håller dig på avstånd Godis, jag klarar inte av att träffa dig just nu och kanske aldrig igen. Jag hoppas dock att vi kan få en bättre relation i framtiden, en relation där vi inte kväver varandra och gör varandra illa.

Du kommer alltid att ha en plats i mitt hjärta, en gång beroende alltid beroende!

godis1.jpg

2 kommentarer

Filed under Härligt

2 responses to “Bye bye Godis!

  1. Känner igen detta förhållande…starkt av dig att ta steget. Jag känner att jag nog inte är redo för att skiljas helt ännu…Ett lördagsförhållande blir det nog!

  2. Pingback: Mitt nyårslöfte är brutet… « Emelia.nu

Kommentera

