Godisinköp för flera hundra…

Eftersom jag inte tänker äta godis eller dricka dricka efter nyår tänkte jag passa på att äta så mycket som möjligt idag och imorgon. På vägen hem till D’s syster efter att D hämtat mig vid tåget stannade vi för att shoppa fil till mig. Jag gick även för att hämta en Pepsi flaska, vilket D inte samtyckte till. Han sa att de redan hade köpt hem en Pepsi och att halva den flaskan fanns kvar och skulle räcka för både idag och imorgon, det höll inte jag med om, utan stoppade ned en Pepsi-flaska i korgen. D blev då sur på mig eftersom han tycker att jag druckit på tok för mycket dricka den senaste tiden och sa att jag i så fall fick bära korgen själv och att han skulle gå ut till bilen och vänta. Fine sa jag, gör det då, och sedan stoppade jag Pepsin i korgen… Hittade honom senare vid utgången vid DVD-filmerna. Eftersom han redan var sur vågade jag inte stoppa nått godis i korgen för det hade han definitivt inte gillat.

Vi åkte därefter hem till D’s syster och gav våra julklappar till D’s systerson och systerdotter. D’s systerson blev jätte glad, han fick en snickarbänk med massa redskap till, en liten ishockeyklubba med Färjestad logga på , en mjuk puck med Färjestad logga på samt en Nalle Puh film. D’s systerdotter fick en nappflaska samt en napp med Färjestad logga på, allt för att reta D’s systers sambo som älskar Frölunda… När presenterna var uppackade samt ihopskruvade kände jag för att ta en promenad eftersom jag i princip inte varit ute på hela dagen. Jag frågade D om han skulle med och det skulle han, även D’s systers sambo samt systerdotter hängde med. Eftersom vi ändå skulle ut frågade D’s mamma (som också är i Göteborg och hälsar på) om vi inte kunde gå förbi en godisaffär och köpa med oss lite godis hem. Det kunde ju inte D säga nej till och jag blev överlycklig, då hade jag min chans att köpa godis, och det var inte lite godis vi köpte. D plockade i en påse till sin mamma, jag plockade i en påse och D’s systers sambo plockade i två påsar med godis, priset blev ett par hundra…. Frågan är nu hur illa man kommer må efter allt godis jag kommer äta ikväll och imorgon… ganska mycket troligtvis!

massa-godis-innan-nyar.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Äckligt, Gott, Shopping

Kommentera

