Shopping i mellandagarna

Jag har aldrig varit en person som är speciellt förtjust i reor, hittar nämligen nästan aldrig nått jag vill ha… utan är mer sugen på att köpa nästa säsongs kläder som kommit in i butik… Mellandagsrean har aldrig varit nått för mig för jag tycker aldrig de rear ut något som är nått att ha, utan bara massa skit som ingen ville köpa innan jul, dessutom är det oftast väldigt låga avdrag typ 30 % istället för 50-70 % rabatt som det är senare. De riktigt bra reorna, i alla fall när det gäller kläder, brukar komma senare, någon gång i januari, när vårkläderna kommer in i butik. I vilket fall som helst så åkte jag och D en sväng till Karlskoga häromdagen eftersom D skulle fika med några kompisar. Jag hängde med för att gå på stan, främst för att handla handdukar på Hemtex. Fick ju handdukar i julklapp av mamma och pappa, men endast ett exemplar av varje, jag vill ha två så att jag kan byta utan att först behöva tvätta. Det var 30 % rabatt på handdukarna så det var bra. Fick dock reda på att det var 50 % rabatt när mamma köpte dem… typiskt! Men tycker nästan jämt de har nedsatt pris på Hemtex, så egentligen är väl 30 % rabatt i princip ordinarie pris…

handdukar-living-hemtex.jpg

D fikade i en evighet så jag gick runt i varenda affär. På Lindex hittade jag en bh och 2 par trosor till nedsatt pris som jag slog till på, alltid bra att ha. Till slut gick jag även in på leksaksaffären, en affär som jag i princip aldrig går in i, och där hittade jag två Singstar spel som jag ville ha. De var till ordinarie pris och kostade 329 kr styck, men har man jobb och tjänar pengar ska man fan i mig utnyttja dem!  

singstar-svenska-hits.jpgsingstar-pop-hits.jpg

 På vägen hem svängde vi förbi Em och beställde en lampa att ha över köksbordet. Fick ju ett presentkort i julklapp av mina föräldrar från Em som det var meningen att jag skulle använda för att köpa en ny kökslampa, så det passade ju perfekt.

pikant-taklampa.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Shopping

Kommentera

