Nyårslöfte

Nu har jag bestämt mig! Det blir inget godis eller dricka nästa år, det går helt enkelt inte! Därför kommer mitt nyårslöfte inför 2008 att vara att inte äta godis eller dricka dricka. Jag ska också försöka äta mindre kaffebröd.

Mitt nyårslöfte förra året var även då att inte äta godis eller dricka dricka. Det gick bra ända fram tills det stod stora godiskorgar på bordet varje dag på jobbet, då kunde jag helt enkelt inte stå emot. Och egentligen har jag fuskat det senaste halvåret, jag har nämligen ätit Noblesse och sagt att det är kakor, vilket det naturligvis inte är, jag lurar ingen annan än mig själv, sorligt men sant! Om jag fick en enda önskan skulle det vara att få bättre självdisciplin, för det har jag inte överhuvudtaget! Men det måste man väl kunna öva upp!?

Sedan jag bröt mitt nyårslöfte har det bara blivit värre och värre, jag moffar godis och dricker dricka flera gånger per dag, det finns helt enkelt inte ett stopp i mig, just därför måste jag sluta helt. Jag kan inte äta lite godis och dricka dricka ibland, för med tiden blir det bara mer och mer och till slut äter jag så mycket att jag mår illa. Vilket jag gjort idag och det var det som gjorde att jag bestämde mig för ytterligare ett år utan godis och dricka. Idag har jag ätit upp en hel godispåse. Åt massa kaffebröd hos mormor och morfar, därefter åt jag ytterligare lite godis hos mamma och pappa samt även glass. Jag blir äcklad av mig själv! Fortsätter det så här kommer jag helt klart rulla fram, och vem vill leva sitt liv som tjock? Inte jag i alla fall, så därför kommer jag sluta med godis och dricka. Tyvärr blir då den största boven i dramat; kaffebröd. Jag älskar bullar, kakor och tårtor, finns inget godare! Jag får därför endast äta detta vid speciella tillfällen, dvs. vid kalas och födelsedagar. Åker man bort och blir bjuden måste jag helt enkelt tacka nej! Det finns ju mycket annat som också är gott som man kan äta istället, som t ex frukt! 

Jag har därför två dagar på mig, söndag och måndag (nyårsafton), att äta så mycket godis, snacks och kaffebröd jag bara kan samt dricka massa cola, för sedan blir det ju ingenting av detta på ett år, i alla fall inte av godis eller dricka. Dessutom kanske det är bra om jag äter så att jag mår illa dessa dagar, för då kanske jag inte får sug efter det på ett helt år!

Du kommer klara det Emelia, du bara måste klara det, eller vill du se ut så här:

fetma_380.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Nyår

Kommentera

