Juldagen avslutades på akuten…

På juldagen hade jag och D förfest innan utgång på Statt i Karlskoga. Hela eftermiddagen ägnade vi åt förberedelser. Jag gjorde två smörgåstårtor och D fixade i ordning lägenheten, tog upp ett extra bord och stolar samt tog bort vardagsrumsmattan… vi hade redan inhandlat all alkohol samt massa snacks i förväg så dessa var det bara att ställa fram samt hälla upp i skålar. Jag tog även fram alla mina drinkglas som jag aldrig använt så det svåraste valet för gästerna blev helt klart att välja glas! Jag hann även med att duscha och byta om såklart. På mig hade jag min nya klänning från Miss Sixty som jag köpte när vi var i Karlstad.

jag-juldagsfin.jpg

jag-juldagsfin-narbild.jpg

extra-bord-och-stolar.jpg

godis-i-korg.jpg

glas-och-wassermaxx.jpg

drinkglas.jpg

glas-och-drinkpinnar.jpg

snacks-koksbordet.jpg

snacks-vardagsrummsbordet.jpg

smorgastarta-juldagen-2.jpg

smorgastarta-juldagen.jpg

Vid 18-tiden dök samtliga gäster upp. Vi blev ungefär 15 personer. Kvällen blev riktigt lyckad och vi hade jätte trevligt! Roligast av allt var att spela Singstar. Vi delade upp oss i två lag, med 4 personer i varje lag och sedan körde vi ”passa micken” vilket var riktigt roligt, mitt lag vann! Vi hade köpt alkohol för runt 800 kr och allt tog slut, vissa var ganska dragna när vi väl drog iväg till statt. Godiset och snackset gick också åt men det blev en halv smörgåstårta över, trots att jag tog 3 bitar för att den var så god. Tror de flesta gillade den, nästan alla tog faktiskt två bitar var, jag var riktigt nöjd med dekorationen av smörgåstårtorna som mamma hjälpt till med, de såg verligen goda ut! Jag fick flera inflyttningspresenter. En Orkidé, en grön hög blomma, en mobiltelefonhållare, ett kit med osthyvel, ostkniv och smörkniv samt en paradisask och en ask med Geisha.

jag-sjunger-singstar.jpg

singstar-duell.jpg

singstar-juldagsfest.jpg

blommor-inflyttningspresent.jpg

geisha-paradis.jpg

kit-med-osthyvel-etc.jpg

mobiltelefonhallare.jpg

På Statt var det smockfullt med folk, man kunde knappt röra sig på dansgolvet. Jag dansade järnet och träffade även min lillebror och kompis där, första gången vi var ute samtidigt, var därför tvungen att bjuda honom och hans kompis på en varsin drink. Det blev 3 Piggelin, en till dem var och en till mig, 288 kr!! Riktigt dyrt, men det var det värt, riktigt god drink. Vet inte om jag tyckt det i nycktert tillstånd, men där och då var den suverän!

Tyvärr slutade inte kvällen lika bra som den började… När vi står och dansar ser jag plötsligt att min syrra böjer sig ned och sedan blir tagen runt axlarna av en av våra kusiner och de går iväg mot toaletterna. Jag följde efter eftersom jag var kissnödig. Väl vid toaletterna ser jag att det forsar blod runt min systers öga, någon hade tyligen slängt en flaska rakt mot hennes öga som sedan landade på min kusins lår, trots att flaskan dömpats mot min syrra gjorde det riktigt ont på min kusins lår så hon fattar att syrran fått ont och det var därför hon tog tag i syrran, tur var väl det för det svartnade för syrrans ögon. Syrran ser helt groggy ut och vill åka hem så vi skyndar förbi kön ut och hämtar jackorna. Vakterna hjälper syrran ut och kollar på hennes öga, det såg riktigt äckligt ut, massa sprickor över ögat som det blöder ur. De tycker vi ska åka till akuten, så jag, syrran och D åker iväg, D var nykter som tur var! Väl på akuten får vi vänta ett bra tag innan vi får hjälp, men till slut kommer en läkare och kollar på ögat och de tejpar jackat ovanför ögat. Värst var det innuti ögat som var helt rött, men endast på den vita delen av ögat som tur var! Syrran ser suddigt, men det fanns ingenting mer de kunde göra, utan läkaren sa att vi skulle åka hem och höra av oss om det blev värre. Kom i säng halv 5 den natten, supertrött. Syrran är fortfarande röd i ögat och var idag iväg till sjukhemmet för ytterligare en titt, men eftersom hon inte ser suddigt längre sa det att det bara var att vänta på svullnaden ska gå ner, först då kan man se om det blivit några bestånde men på ögat! Vilket jag verkligen hoppas det inte blivit!

sofia-glas-i-ogat.jpg

sofia-glas-i-ogat-narbild.jpg

Man borde inte få ha glas eller glasflaskor på uteställena, all dryck borde hällas upp i plastglas, då kan man inte skadas av en hård flaska. En glasflaska kan ju också användas som tillhygge vid slagsmål, förbjud glas på uteställena!

Lämna en kommentar

Filed under Händelser, Party

Kommentera

