Julförberedelser

Äntligen är alla julklappar köpte. Handlade de sista igår på Presentboden i Degerfors, en julklapp till farmor och en till farfar. Nu har jag bara kvar att sätta namnetiketter på alla julklapparna, vilket jag ska göra ikväll! Jag och D hade tänkt att åka till Örebro idag för att handla julklapp till hans mamma, men han hittade det han skulle köpa i Karlskoga istället så vi tog en tur dit istället, min syrra hängde också med. Vi gick en stund på stan och kollade läget och min syrra handlade en klänning som hon ska ha på sig på juldagen. Vi käkade lunch på Café Paris, vilket var länge sedan jag gjorde, lika gott med Club Toast som vanligt! Efter maten drog vi en sväng till Kristinehamn för att handla godis till festen samt ingredienser till smörgåstårtorna som jag ska göra. Även snacks inhandlades. Alkoholen inhandlades igår på Systembolaget, en tetra pack med vitt vin samt massa Smirnoff Ice, Cube samt några olika sorters öl. Vi bjuder på dryck till maten, resterande dryck får man ta med sig själv. Men vi handlade ganska mycket så det räcker nog till i alla fall två omgångar var, om inte mer…

julklappergebortjulen2007.jpg

 I torsdags städade jag hela lägenheten, så att den är fin till julen. Alla rum dammades, jag dammsög alla rum samt tvättade golven. Därefter skrubade jag hela badrummet så att det blev skinande rent, tog lite drygt tre timmar, ska man ha fint får man verkligen lida pin! Men så himla härligt när det är rent och fräscht! Tvättade även all tvätt samtidigt, så jag somnade snabbt när jag gick och la mig kan jag lova!

Igår slutade jag tidigare på jobbet för att åka till frisören och fixa till håret till julen, brukar alltid klippa mig precis innan jul så att håret är fräscht till julafton och juldagen när man ska ut och festa. Har ju haft lugg i flera år nu, men har den oftast uppsatt bakåt med spännen. Men jag vill ha valfriheten att kunna ha den framåt om jag känner för det, så därför klipper jag alltid luggen. Min lugg är lite jobbig, eftersom jag har fall på håret och den blir ofta inte snygg om jag inte plattångar den, vilket frisören gjorde igår, men det är inte ofta jag orkar göra det på morgonen innan jag ska till jobbet. Men på julafton och juldagen får jag ta mig tid att göra det, blir så mycket snyggare då!

nyklippt-julen-2007.jpg

Imorgon fyller pappa år, fixade hans present i torsdags kväll. Ska bara slå in den ikväll. Imorgon bitti ska jag vara hos mina föräldrar redan vid 08.30, då ska vi sjunga för pappa i sängen, det ska bli roligt att se hans reaktion över den present jag och mina syskon ska ge honom. Min mammas present är liksom våran också en riktigt bra present, så reaktionen på den ska också bli rolig att se! På kvällen kommer farmor och farfar samt min faster och hennes familj och firar pappa, det ska bli mysigt. Resterande släkt firar pappa på julafton eftersom julfirandet är hos oss i år.

Jag fick faktiskt en liten julklapp levererad till mitt postfack på nya jobbet från Rogge på mitt gamla jobb och Alex som jobbar på Durkslaget i torsdags, det var ett kuvert med en lapp där det stod god jul samt en penna med Durkslagets logotype på, det var lite roligt! Tack så mycket Rogge och Alex, kul att ni tänker på mig!

pennadurkslaget.jpg

Efter flytt, uppackning samt massa annat att göra har jag inte hunnit se på serier på flera veckor och ligger faktiskt efter i samtliga serier jag följer, tur att det är julupphål nu så att jag har tid att se ikapp! Det kanske blir ett avsnitt av Grey’s Anatomy ikväll, D är hos sin mamma så jag har lägenheten för mig själv… Andra serier jag måste se ikapp är Desperate Housewives, Heroes samt Prison Break. Heroes ser jag och D tillsammans så den serien blir det inte ikväll. Har även flera säsonger av Amazing Race att titta på, men det är så många säsonger att jag ändå inte hinner ikapp, så den serien ser jag på när jag får tid över. Har även fått D att gilla serien så vi brukar se ett avsnitt ibland innan vi går och lägger oss.

Lämna en kommentar

Filed under Jul, Party, Presenter, Shopping

Kommentera

