Det går bra på jobbet!

I fredags hade jag jobbat 3 veckor på nya jobbet och allt känns bra än så länge, jag har faktiskt lärt mig jätte mycket på så kort tid. Första vecka gjorde jag inte så mycket utan satt mest och läste på om företaget och det projekt jag skulle ingå i. Men förra veckan och denna vecka har jag kommit igång ordentligt. Jag trodde att jag hade drabbats av kronisk trötthet efter första veckan eftersom det varit så mycket med flytten och alla nya intryck, jag satt och gäspade i princip hela tiden och min ögon höll på att falla igen flera gånger per dag, men när jag väl kom igång och jobbade på riktigt blev jag inte alls trött, problemet var alltså att jag inte hade tillräckligt mycket att göra, är man inne i nått och jobbar på för fullt, då hinner man inte bli trött!

Under de två senaste veckorna har jag skapat ett projekt som jämför två xml-dokument, det var inte lätt, men till slut fick jag till det. Skrev inte allt från scratch utan hittade ett projekt på nätet som jag har modifierat en massa för att få det att passa in i projektet, det blev riktigt bra till slut! Jag har också jobbat med CLR för första gången, vilket innebär att man från SQL-Server kan anropa en metod skriven i C#, riktigt coolt och väldigt användbart i vissa lägen, eftersom man inte kan göra allt man ibland skulle vilja i SQL Server med hjälp av SQL. 

Det gör faktiskt inte så mycket att det inte finns någon i min egen ålder på jobbet, äldre människor är faktiskt ganska roliga, i alla fall de på mitt jobb! Att de flesta pratar riktig degerforska gör inte att de blir mindre roliga direkt… Jag har skrattat riktigt rejält flera gånger veckan som gått. Självklart saknar jag vissa av mina gamla arbetskamrater jätte mycket, men ingenting varar för evigt, så är det bara. Jag ska åka och hälsa på dem någon gång till våren/sommaren och då ska jag självklart gå på Durkslaget och käka med Rogge! Att gå ut och äta är också nått jag saknar, jag gillade stunderna jag och Rogge hade tillsammans en gång i veckan, mysigt, avslappnande, trevligt, god mat och trevligt sällskap, inte alls fel!

Tydligen brukar mina arbetskamrater samlas och spela poker några gånger per år, jag har blivit inbjuden till ett sådant event den 2:a januari hemma hos en av mina arbetskamrater som har ett pokerbord med tio platser. Vi ska spela Texas Hold’em och insatsen är 100 kr. Jag gillar inte att spela om pengar egentligen, men 100 kr är inte så farligt, dessutom ska det bli riktigt kul att hänga lite med mina arbetskamrater även på fritiden. Klockan 18 ska vi träffas och då börjar vi med att käka pizza och sedan drar turneringen igång!

Lämna en kommentar

Filed under Jobb

Kommentera

