Förberedelser inför fest på juldagen

Redan innan jag flyttade till Degerfors och min nya lägenhet bestämde jag mig för att ha inflyttningsfest på juldagen. Det är perfekt att ha fest då eftersom det är dagen då i princip alla går ut och festar. Statt/Harrys i Karlskoga är det som gäller, år efter år. Har faktiskt inte gått ut på två år tror jag, men nu känner jag att det är dags igen, särskilt eftersom jag ju ska ha förfest! Jag har inte bjudit så många, utan det blir en liten fest på ungefär 12 personer, tyvärr var det några som inte kunde eftersom de det var jul och de hade annat inplanerat, det var lite synd…

Jag hade helt förträngt att man brukar vara tvungen att boka biljetter till Statt för att komma in, men som tur var blev jag påmind av en kompis igår. Försökte ringa till Biljettstället för att boka biljetter men då hade de redan stängt, hörde sedan ett ryckte om att biljetterna var slut och blev lite orolig där ett tag. Men idag provade jag att ringa trots rycktet, och det fanns 32 biljetter kvar, vilket tur! Jag bokade 15 stycken och har idag åkt runt och samlat in pengar. Jag hämtade också massa ”flytta hemifrån” saker som jag fortfarande hade kvar hos mina föräldrar, har inte känt att jag haft plats för dem förrän nu. Det var mest massa olika sorters glas, drinkglas, vinglas, shotglas etc. Kände att jag var i behov av lite drinkglas nu när jag ska ha fest. Som tur är har jag diskmaskin och är nu inne på min tredje diskning sedan jag kom hem, några saker var det handdisk på så de diskade jag för hand, men eftersom de var så få var det inte alls jobbigt. Riktigt lyxigt med diskmaskin!

vinglasjuldagen.jpg

lasseabergglasjuldagen.jpg

drinkglasjuldagen.jpg

massaglasjuldagen.jpg

Festen kör igång redan klockan 18, då jag kommer bjuda på bål och därefter smörgåstårta som jag ska göra själv. Inhandlade färska polarkakor som jag ska använda som smörgås i smörgåstårtan idag och frös in och tar fram på juldagen, så att det blir färskt och gott. Till maten kommer jag bjuda på dryck, typ mineralvatten vin, öl och dricka och vill man dricka mer än detta så får man ta med sig egen dryck. Självklart kommer jag bjuda på massa snacks också! Kvällen kommer bli jätte kul, vi kommer spela Singstar och Guitar Hero och självklart umgås och snacka en massa. Jag har faktiskt varit inne på Singstore nu och köpte 3 låter; Final Countdown med Europe, Girls just wanna have fun och Bitch med Meredith Brooks, så nu har jag några fler låtar jag gillar! Synd bara att inte alla tidigare utgivna låtar finns på Singstore, låtar som tidigare givits ut till Playstation 2, flera av dessa skulle jag köpa direkt!

Lämna en kommentar

Filed under Party

Kommentera

