Skönt att vara sambo!

Jag vet inte om det framgått att jag och D numera bor tillsammans på deltid. Vi är både skrivna i lägenheten här i Degerfors och D har de mesta av sina saker här, men han har också en lägenhet i Stockholm som han sover några nätter i veckan i. Förra veckan kom han hem både onsdag och torsdag kväll och fredag såklart eftersom han alltid kommer hem på helgerna. Denna vecka kommer han hem imorgon, onsdag, vilket jag ser fram emot, alltid skönt med lite sällskap!

Förhoppningsvis kommer vi både bo på heltid här i Degerfors eller Karlskoga i framtiden, men så länge D trivs på jobbet i Stockholm känner han inte att han vill leta jobb här, i alla fall inte aktivt. Vi ses ju i alla fall oftare nu än vi gjorde tidigare! D har köpt ett årskort på SJ så han kan åka tåg hur mycket han vill, det var inte billigt men helt klart värt det och jag betalade ju ingenting 🙂

Äntligen känns det som att vi börjat komma i ordning i lägenheten, har haft låder ståendes ända sedan vi flyttade in. När jag packat upp allt ur mina låder kom D med lådor från Stockholm helgen efter som han packade upp det sista ur i helgen, därefter åkte vi iväg med alla kartonger och skräp och slängde på återvinningen, nu behöver jag bara städa för att lägenheten ska kännas riktigt fräsch.

Fick paketen från NetOnNet levererade idag, riktigt snabbt, med tanke på att jag beställde dem söndag kväll. Jag ska därför slå in dem så att inte D ser vad jag köpt till honom när han kommer hem imorgon…

Lämna en kommentar

Filed under Härligt

Kommentera

