Julbord två dagar i rad!

Just nu känner jag mig som värsta fettot, har ätit så himla mycket under de två senaste dagarna, har nämligen varit på julbord två dagar i rad och har dessutom ätit massa onyttigt utöver detta, inte bra! Igår var det julbord tillsammans med det projekt jag ingår i på Mässen och idag var det julbord med min avdelning på Valåsens Golfrestaurang. Maten var riktigt god båda gångerna men maten på Valåsen var snäppet bättre, mycket mer att välja på! Det bästa är att jag ingen av gångerna åt för mycket, jag blev lagom mätt, vilket var skönt, annars brukar jag bli så mätt att jag knappt kan röra mig, det blir jag alltid på julafton, ska försöka att inte äta så mycket på julafton också!

julbord747.jpg

Sedan jag flyttade hem har jag blivit jätte onyttig, mitt nyårlöfte om att inte äta godis detta år har helt gått åt pipsvängen! Så himla dåligt självdisciplin har jag, det är sorgligt. Det började med att jag köpte Noblesse flera gånger i veckan och smällde i mig på bara några minuter, efteråt mår jag skit dåligt, men precis innan känns det som att jag inte kan stå ut om jag inte får stoppa en Noblesse i munnen genast, riktigt beroende. Har säkert ätit typ 8 askar på 3 veckor, helt sjukt! När vi på jobbet fick en hel korg med massa godis av en kund i slutet på förra veckan kunde jag inte hålla mig utan började äta godis och efter detta har det bara rullat på. Jag kunde då inte hålla mig eftersom jag redan brytit mitt nyårslöfte, istället har jag moffat godis som aldrig förr, det kan inte gå väl. Förra julen gick jag upp typ 5 kilo och det vill jag inte ska hända igen! Det blir skärpning från och med nu! Problemet med mig är att jag inte kan ta en bit utan måste häva i mig. I söndags köpte jag och D godis för över 100 kr som jag skulle spara till juldagen då vi ska ha fest, men inte har jag kunnat hålla mig från att äta, absolut inte, har ätit massa godis varje kväll sen godiset köptes, inte idag, men istället köpte jag en Noblessa ask som jag smällde i mig på 10 minuter och nu mår jätte dåligt av! Det är bara att inse att jag inte kan äta godis, i så fall kommer jag rulla fram snart. Det är antingen eller för mig, jag måste helt enkelt sluta helt annars äter jag godis hela tiden. Har inte heller kunnat hålla mig från Coca Cola, så det har jag druckit ett antal… Dock inte till vardags, utan till speciella tillfällen och det är ju strongt gjort för att vara mig! Jag som hade gått ned några kilon, vill inte gå upp dem nu, när jag varit så duktig!

 Ni som läser bloggen måste peppa mig! Jag klarar inte detta själv! Alltid när jag är med om en förändrig mår jag väldigt dåligt, jag är en vanemänniska. Att flytta och byta jobb har inte alls varit lätt för mig och därför tröstäter jag, fast det hjälper inte, utan man mår bara sämre!

noblesse_gruppbild.jpgjulkorgar_3.jpg

1 kommentar

Filed under Jobb, mat

One response to “Julbord två dagar i rad!

  1. Sofia

    Det där med självdisciplin är inte lätt alla gånger, men om du håller igång som du gör måste du få unna dig någonting här och där, annars är det inte värt det. Försök hålla dig borta från allt onyttigt under veckorna, och unna dig på helgerna.
    Och stirra dig inte blind på vågen, det hur du mår som är det viktigaste, och tänk på hur det känns efter en hel noblesse innan du köper en. Att det inte är värt, att må dåligt efter en.
    Ha en bra dag:)

Kommentera

