Skönt att bli bjuden på mat!

Sedan jag flyttade till Degerfors behöver jag nästan aldrig laga mat, vilket är riktigt skönt! Jag har ätit hos mamma och pappa alla vardagar sedan jag flyttade hit förutom i fredag då jag lagade mat tills D kom med tåget. I lördags åt vi ute på lunchen eftersom vi var i Karlstad och på kvällen blev vi bjudna på mat hos mamma och pappa. På söndagen lagade vi faktiskt lunch, det blev dock ingenting avancerat utan makaroner och korv. På kvällen blev vi bjudna på mat hos D’s mamma som lagade D’s favoriträtt, spagetti och köttfärssås, det finns ingen som kan laga lika god köttfärssås som henne, enligt D…

kottfarssas_5004.jpg

Helgen innan åkte jag tillbaks till Norrköping på fredagen för att gå på mitt förra jobbs julfest och där blev vi ju bjudna på mat, så då behövde jag inte heller laga någon mat. På lördagen städade jag och gick ut och åt på lunchen och på kvällen när jag kom tillbaks till Degerfors blev jag bjuden på mat hos mamma och pappa. På söndagen lagade vi faktiskt mat för första gången i lägenheten. Då blev det tacos, alltid lika gott. Det åt vi till både lunch och kvällsmat.

se_chili_tacos.jpg

Det är riktigt skönt att slippa laga mat själv, men måste verkligen komma igång och laga egen mat, kan ju inte äta hos mamma och pappa hela tiden. Men denna vecka blir det nog så, har nämligen dåligt ställt efter flytt, massa inköp till lägenheten samt inköp av julklappar. Men sedan blir det väl för mig att bjuda tillbaks, det kommer bli jobbigt!

Lämna en kommentar

Filed under Gott, Härligt, mat

Kommentera

