Julfest

I fredags var jag bjuden på julfest på mitt gamla jobb i Norrköping, man fick ta med sig respektive, så jag tog med mig D. Festen började redan klockan 18.00 så jag slutade tidigare på jobbet och tog bilen till Norrköping redan vid 14 snåret. Det var riktigt dåligt väder för att vara ute och åka bil, mörkt och spöregn hela vägen! Det var en riktig lättnad när jag väl kom fram. I min lägenhet i Norrköping duschade jag, bytte om och gjorde mig i ordning. Tjugo minuter innan festen skulle börja dök D upp, han var inte snabb direkt när han gjorde sig i ordning så vi kom nog till festen tjugo minuter för sent, men vi var som tur var inte de enda som kom senare, flera stycken kom efter oss.

Festen började med Bingo som gick ut på att man skulle lära känna varandra. Alla medarbetare skulle fylla sin Bingobricka genom att fråga de respektive olika frågor och de respektive skulle fylla sina bingobrickor genom att fråga medarbetarna olika frågor. Det var riktigt roligt, jag fick lära mig massa nya saker om de respektive, som jag i och för sig inte har så stor nytta av eftersom jag slutat, men det var kul i alla fall! Under bingon serverades glögg och pepparkakor. Efter bingot serverades mat, det var ingen julmat, vilket jag tyckte var jätte bra, man får nog av julmaten på julafton tycker jag! Maten var beställd från mitt favoritställe Knäppingen, och var riktigt god. Till efterrätt serverades också massa gott, jag åt så mycket att jag knappt kunde röra mig.

Mellan maten och efterrätten var det dags att öppna paket. Varje person eller par skulle ha med sig ett paket som man lämnade när man kom, paketet fick ett nummer och när det var dags att öppna paket fick man dra ett nummer ur en skål och sedan var det bara att gå och öppna det paket som hade numret man dragit. Jag fick en ask med tryffel med smak av Chili, inte någon jätte bra present till mig som inte äter godis och även om jag gjorde det skulle jag ändå inte gilla den, jag gillar nämligen inte mörk choklad, får huvudvärk av det! D fick massa mini jägermeister, inte heller någon höjdare eftersom jag och D i princip aldrig dricker alkohol och gör vi det dricker vi inte shots direkt! Jag hade fixat de presenter vi hade med oss, självklart var presenterna av märket Cult Design eftersom det symboliserar mig. Ett paket innehöll en tandborstmugg och ett paket en fotoram. Jätte bra presenter, tycker i alla fall jag!

tryfflar.gif

jaegermeister.jpg

cult-design-tandborstar.jpg

cultdesign-fotoram.jpg

Efter maten spelade en av de anställdas dotter och hennes band musik, det var rock av hela slanten, inte min musiksmak direkt. Jag tyckte det var lite synd att ett band spelade faktiskt, det hade varit bättre med lite tystare musik i bakgrunden så att man kunde prata med varandra eller kanske diskomusik i ena delen av lokalen så att man fortfarande kunde prata med varandra någonstans, som det var nu kunde man knappt prata med varandra eftersom musiken var så pass hög. Det var faktiskt flera stycken som gick när bandet började spela…. Efter ett tag tog bandet en paus och då gick det att prata med varandra igen, det spelades också lite diskomusik och några stycken dansade, däribland jag, det tyckte jag var mycket bättre. Sedan körde bandet igång igen och då fick jag nog och gick hem. Först gick jag självklart runt i lokalen och kramade om några stycken, det blev lite ledsamt, jag började gråta, man vet ju faktiskt inte om man någonsin kommer att se vissa personer igen, sorgligt!

Jag och D kom hem till den tomma lägenheten och sov, D på en tältsäng och jag på en madrass på golvet, men vi sov som stockar båda två!

Tyvärr glömde jag kameran hemma och har därför inga bilder att visa… riktigt synd!

Lämna en kommentar

Filed under Party

Kommentera

