Äntligen diskmaskin!

Jag har sedan jag flyttade hemifrån velat ha en diskmaskin, jag hatar verkligen att diska, så mycket att jag knappt vill laga mat eftersom jag tycker att det är så jobbigt att diska. Min mamma tyckte därför att jag skulle önska mig en diskmaskin i julklapp av dem, så det gjorde jag, jag tittade ut den diskmaskin jag ville ha och meddelade mamma och pappa vilken modell det var. En bänkdiskmaskin var det som fick plats i lägenheten så därför önskade jag mig en sådan, jag ville dessutom att den skulle kunna diska så mycket disk som möjligt samt vara tyst. Modellen jag sett ut var en Electrolux ESF2440, den var en av de tystaste på marknaden och rymde 6 kuvert, vilket är riktigt bra för att vara en bänkdiskmaskin!

I torsdags åkte pappa och handlade diskmaskinen i Örebro, så när jag var där och åt kvällsmat i torsdags stod den i mitt gamla rum i en kartong. Idag ringde mamma och frågade om jag inte ville ha diskmaskinen redan nu, hon tyckte den bara stod där och tog plats, så jag sa att jag ville det. Så när pappa kom hit för att hjälpa oss sätta upp lite saker tog han även med diskmaskinen och nu är den inkopplad! Jag har precis kört igång den första maskinen, riktigt lyxigt! Det blir inte många paket att öppna på julafton, men eftersom jag redan visste att jag skulle få en diskmaskin var det ju ingen idé att slå in den och få den då.

bankdiskmaskin-stangd.jpg

bankdiskmaskin-oppen.jpg

4 kommentarer

Filed under Härligt, Inredning, Presenter, Städa

4 responses to “Äntligen diskmaskin!

  1. Åh, tack!
    Jag har letat efter en bild på hur ESF2440 ser ut inuti (är på väg att köpa en sån) jäääättelänge utan resultat. Men så sökte jag efter ”ESF2440” på googles bildsök och kom hit. Perfekt! 🙂
    Fungerar den fortfarande bra?

  2. Matte

    Perfekt.

    Har samma kommentar som Liffer(kanske inte det du vill att folk skall komma till din blogg för dock ;)).

    Funkar maskinen bra fortfarande?

  3. Maskinen fungerar hur bra som helst! Den är stor innuti vilket gör att man får plats med mycket disk i den. Snabbprogrammet är en riktig höjdare som jag i princip alltid använder. Det tar 35 minuter och allt blir rent, snabbt och bra!

    Jag rekommenderar er varmt att köpa den!

  4. Per

    Hej,

    var maskinen svår att installera? Jag tänker på vattnet som rinner in i maskinen. Man måste modifiera kranen så att man får ett sånt där uttag där man kan fästa slangen va?

Kommentera

