Nya lägenheten

Jag är faktiskt riktigt nöjd med min nya lägenhet. Den är väldigt bra plannerad och rymlig, skönt att ha hela 75 kvadratmeter! Jag fick ju golvet omlagt i vardagsrummet, det gamla var väldigt slitet och jag skulle först få det slipat, men det var så slitet att det inte gick att slipa det, så jag fick alldeles nytt golv istället, och det blev supersnyggt! Luckorna och lådorna i köket är jag också nöjd med, riktigt skönt att få dem ommålade invändigt, i och med detta slapp jag städa dessa innan jag ställde in alla mina kökssaker! Jag blir lätt äcklad av saker som är gamla och slitna så hade luckorna och skåpet inte blivit ommålade hade jag nog varit tvungen att göra det själv eller annars skulle jag väl ha slitit halvt ihjäl mig för att få dem rena, skönt att slippa det!

Det ena negativa med lägenheten är badrummet som inte alls är fräscht… Golvet, handfatet samt badkaret är från 1950-talet när huset byggdes och det luktar konstigt i badrummet, inte fräscht! Som tur är, är toalettstolen endast ett år gammal! Jag har dessutom satt dit min egen toalettsits, så det känns ändå ganska bra. I övrigt är lägenheten fräsch eftersom plastmattorna och tapeterna blev utbytta för ett år sedan. Något som är lite synd är att det inte finns en stor garderob som man kan gå in i, det har jag haft i mina två tidigare lägenheter, riktigt bra när man vill kunna ställa undan saker. I denna lägenhet finns det 6 stycken garderober, vilket i och för sig räcker, men det är svårt att ställa undan saker, som tur är har jag ett jätte stort förråd, så där har jag ställt massa saker som jag hade i min garderob tidigare.

Lägenheten är inte helt klar när det gäller inredningen. I datorrummet fattas taklampa samt bordslampa och i sovrummet fattas sängbord samt byrå, allt detta finns att hämta på Mio i Kristinehamn, men jag har inte hunnit med att hämta det ännu, ska hämtas på söndag, så förhoppningsvis blir allt klart då! Jag har heller inte satt upp några tavlor så det ekar i lägenheten när man pratar, men det är det ingen brådska med, det finns viktigare saker, som att skriva inlägg!

Datorrummet:

nyalagenhetendatorbord.jpg

nyalagenhetendatorrumgardin.jpg

nyalagenhetendatorrumhorn.jpg

nyalagenhetendatorrumhylla.jpg

Hallen:

nyalagenhetenhallskoskap.jpg

nyalagenhetenhallspegel.jpg

Köket:

nyalagenhetenkok.jpg

nyalagenhetenkoksbord.jpg

Vardagsrummet:

nyalagenhetenvardagrumsoffa.jpg

nyalagenhetenfonster.jpg

nyalagenhetenvardagsrumtv.jpg

Sovrummet:

nyalagenhetensovrumfonster.jpg

nyalagenhetensovrum.jpg

Badrummet:

nyalagenhetenbadrum.jpg

Något som jag är riktigt glad över är att ingenting gick sönder under flytten, trots att jag var en dålig packare hade jag i alla fall packat sakerna väl 🙂 Några jätte små jack hade det blivit i tv-bänken, men ingenting som syns om man inte tittar jätte nära. Kanske någon liten slitning på fotöljen, men inte heller något man ser eller lägger märke till. Tyvärr skedde ett litet missöde när jag och D skulle ställa tv’n i den tillhörande foten. Tv’n gled ur mina händer och gled mot foten så att en liten flaga färg lossnade på foten, ingenting man ser om man inte tittar jätte noga, men när man väl sett det, så ser man det hela tiden tycker jag, riktigt jobbigt och synd när den kostade så mycket pengar, men det är ingenting man kan göra nått ut nu…

Igår fick jag besök av min kusin och kompis, hennes kille samt hennes lilla syster, som ju också är min kusin. De tittade på lägenheten, nu när den var i stort sett klar, och tyckte den var fin. De var här i söndags också, men då var det rena kaoset här! Vi spelade lite Guitar Hero III och det var inte lätt kan jag lova. Jag var riktigt dålig! Måste verkligen öva! En av mina kusiner, den yngsta, var faktiskt den enda som klarade att hänga med i en hel låt. Idag fick jag Sing Star i brevlådan, en dag innan det släpps, jag hoppas jag hinner prova det innan jag måste lägga mig, jag får helt enkelt ta mig tid!

guitarheroiii.jpgsingstarinkmics.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Härligt, Inredning

Kommentera

