Sorgligt avsked av mina arbetskamrater

I fredags var det min sista dag på jobbet i Norrköping, det var en jobbig dag! Jag gillade verkligen att jobba där, världens bästa arbetskamrater och roliga arbetsuppgifter (för det mesta!). Tyvärr fanns inte min familj eller vänner där, hade de gjort det hade jag nog jobbat kvar för alltid.

Jag bjöd på fika, hallon och blåbärstårtor, saltängsbullar och coca cola att dricka till samt självklart kaffe för de som ville ha det. Det var hur gott som helst, jag tog två bitar tårta och flera bullar, så aptiten var det inget fel på! Att säga adjö blev faktiskt lättare än jag trodde, jag grät nog bara tre gånger, jag trodde faktiskt jag skulle gråta hela tiden, men kanske gick det lättare eftersom jag vet att jag kommer få se alla på fredag igen eftersom jag då ska gå på julfesten. Den kvällen blir nog jobbigare…

avskedsfikagaia.jpg

hallonblabarstartaavsked.jpg

saltangsbullaravsked.jpg

cocacolaavsked.jpg

Jag jobbade nästan två år på jobbet i Norrköping, den längsta tiden jag någonsin jobbat någonstans, om man bortser från extra jobbet jag hade på McDonalds. Dock går inte dessa jobb att jämför eftersom jag på jobbet i Norrköping jobbade med det jag utbildat mig till samt jobbade heltid och såg mina arbetskamrater minst åtta timmar per dag i nästan två hela år. Samtliga arbetskamrater kommer för alltid att ha en plats i mitt hjärta! När jag tänker på några av mina förre detta arbetskamrater tänker jag följande:

Per M – Min projektledare under nästan hela tiden och en riktigt bra sådan. Glad, rolig och hjälpsam. Härlig på ett sätt som inte går att beskriva med ord, men hans glad sätt smittar av sig och man blir glad av att ha honom i samma rum.

Ecke – Härlig kille med världens roligaste skratt, skrattar han så skrattar jag! Positiv så att det smittar av sig!

David (med engelskt uttal!) – Min kramkompis och en väldigt speciell person. Den gladaste person jag någonsin träffat och när jag ser honom tänker jag på Bambi på hal is, lång och smal. Också riktigt bra på att peppa andra, speciellt deppiga Emelia som ibland deppar ihop totalt på innebandyplanen.

Johan L – Den mest ironiska person som finns, man vet aldrig vart man har honom någonstans, om han menar allvar eller skämtar. Med honom på jobbet kan man aldrig ha tråkigt!

Ida – En av de härligaste tjejer jag träffat. Alltid glad och säger vad hon tycker. Hon har fantasi som få och är genomsnäll, en riktigt bra kompis!

Ilian – Killen som kan allt, och då menar jag verkligen allt! Tyvärr vet han om det och kan vara lite dryg i vissa lägen, men det verkar han njuta av! Det värsta är att jag gillar det! Riktigt härlig person som jag brukade ge massage när jag behövde en paus från allt arbetande.

Rogge – Min ”gå ut och äta” kompis, världens bästa faktiskt! Rolig, snäll, lätt att prata med och har egentligen allt en tjej kan önska sig. Det enda som fattas i hans liv är en tjej, så hör av er till mig om ni är singlar!

Odda – Han är den bästa arbetskamrat man kan tänka sig, alltid hjälpsam och ställer upp när man än behöver hjälp utan att sucka en enda gång, helt enastående! Han är dessutom den kille som ser bäst ut på mitt gamla jobb.

Malma – Språkpolis och domare. Kan aldrig hålla tyst om man säger något som är det minsta fel, det gäller helt enkelt att tala perfekt svenska när man pratar med honom. Fast det är ju roligare att inte göra det, för då får man språkpolisen efter sig! Han är dessutom väldigt sarkastik och ironisk och sådana personer gillar jag, de gör så att man skrattar!

Per W – En person som kan hur många citat från olika serier som helst, citaten tar aldrig slut helt enkelt. Vad man än säger så kommer snart en koppling till en serie ut från hans mun. Detta kan vara jobbigt när man hör det varje dag, flera gånger per dag. Men så här i efterhand så var det ändå ganska roligt 🙂

Susanne A – Den person som pratar mest på hela företaget. Jag har nog aldrig hört henne vara tyst! Jag brukar vanligtvis vara en person som pratar mycket, men med henne i samma rum får jag inte en syl i vädret! Snäll och bra som boxningspartner!

Jag hade tänkt att skriva några rader om var och en av de jag jobbat med, men orkar helt enkelt inte… Bara för att ni inte är med ovan betyder inte det att jag gillar er mindre än ovannämnda, ni har helt enkelt inte stuckit ut så som dessa personer gjort!

minaarbetskamrater-hallowee.jpg

3 kommentarer

Filed under Jobb, Jobbigt, Sorgligt

3 responses to “Sorgligt avsked av mina arbetskamrater

  1. Det där såg gott ut 🙂

  2. Maria N.

    Hallå Emelia!

    Fick höra av Per W att du hade lämna staden.

    Det var tråkigt!
    Men jag hoppas du har det bra i Degerfors.
    Jätte fina bilder på dig

    Kram/
    Maria N
    (Per W förra flickvänn)

  3. Pingback: Lyckad dag i Norrköping « Emelias värld

Kommentera

