Träningsvärk så att jag knappt kan röra mig!

Det var länge sedan jag utförde någon annan träning än den dagliga promenaden. Men eftersom min syrra skaffat sig ett ”prova-på-kort” på World Class, tänkte jag att jag kunde hänga med och träna lite, jag har ju ändå årskort där…. Så i måndags gick vi tillsammans och tränade Power Box och det var riktigt jobbigt, inte så jobbigt att jag inte klarade av det, men jag var riktigt trött efteråt. Det är jobbigt för armar, axlar och rygg, som jag oftast inte tränar, att boxas i en hel timme. Men tror dock att det är riktigt bra med boxning för mig som sitter still framför en dator hela dagarna…

Redan på förmiddagen igår började jag känna att träningsvärken började dyka upp i mina armar, axlar och rygg och på eftermiddagen kunde jag knappt lyfta ett vattenglas utan att det gjorde riktigt ont i armarna. Att gå på toaletten var rena smärtan eftersom jag knappt orkade dra upp mina egna byxor… Men på kvällen var det dags för träning igen, Step Dance denna gång, återigen tillsammans med syrran. Nu hade träningsvärken i armarna blivit ännu värre, så varje armrörelse jag gjorde på passet gjorde ont, jag kunde definitivt inte ta ut rörelserna ordentligt! Benen var det ingen fara med, så jag körde på och svetten bara rann… Efter träningen kändes min kropp mycket bättre, det kändes skönt att ha fått röra på min onda kropp. Men när jag skulle gå och lägga mig på kvällen började träningsvärken komma krypandes igen, nu när min kropp blivit kall. I morse var det rena pinan att gå upp ur sängen, sån träningsvärk som jag kände då i armar, axlar och rygg har jag nog aldrig kännt tidigare, eller har i så fall förträngt det! Jag kom knappt upp ur sängen, och att ta på sig kläderna var ingen lätt match! Jag skippade morgonpromenaden eftersom jag ska ha innebandy träning i kväll, hoppas verkligen att min kropp mår bättre då, annars blir det rena pinan varje gång jag ska slå en passning eller skjuta.

product_powerbox_02.jpg

product_step_dance.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Träning

Kommentera

