Trött på att dubbelkolla!

När jag bestämt mig för att byta jobb och flytta skapade jag en lista med saker som man måste göra när man flytter, som  t ex att flytta hemförsäkringen, flytta telefonen, säga upp Internetabonnemang, skaffa ny elleverantör etc. Eftersom jag är en kontrollmänniska skrev jag, efter att ha utfört alla saker på listan, en ny lista där jag påminnde mig själv att jag skulle dubbelkolla så att allt jag ringt om verkligen var fixat, och tur var väl det! Man ska tydligen aldrig lita på att saker och ting blir gjorda!

Jag blev lite orolig när jag 2 veckor efter att ha ringt till bolaget som jag har min hemförsäkring hos inte ännu fått hem några papper på att jag flyttat hemförsäkringen. Jag ringde därför för att dubbelkolla så att hemförsäkringen skulle bli flyttad från och med 1 december, och personen jag pratar med meddelar att de inte har några som helst uppgifter om att jag vill flytta min hemförsäkring, de la därför in detta i systemet och några dagar senare fick jag hem papper på att jobbet var utfört… först då började jag lite på att jobbet var utfört! När jag så idag ringer till mitt ny elbolag för att dubbelkolla så att elen kommer kopplas in senast 1 december, får jag svaret att de inte har några som helst uppgifter på att jag beställt el, så de tar mina uppgifter för andra gången och lägger in dem i systemet, men frågan är om jag nu kan lita på att det blivit gjort!? Jag kommer helt enkelt få ringa igen för att verifiera att elen kommer kopplas in. Hädanefter kommer jag aldrig lita på att saker blir gjorda om jag inte själv utför dem!

callcenter4.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Jobbigt, Störande

Kommentera

