Sömnproblem

Jag har aldrig tidigare haft problem med att somna på kvällarna, inte förrän nu! Flera kvällar i rad har jag legat och vridit mig i flera timmar innan jag somnat in, riktigt jobbigt, jag som är van vid att lägga mig på sidan i sängen och sedan somna in, inom några minuter!

Problemet är att jag tänker för mycket, vanligtvis tänker jag på i princip ingenting alls, och då har jag inga problem med att somna. Nu snurrar massa tanker runt i mitt huvud, hur det ska gå på nya jobbet, hur jag ska inreda nya lägenheten, hur flytten ska gå, hur jobbigt det kommer vara att fråga om jag får sluta tidigare på fredagen första veckan på jobbet, eftersom julfesten jag är inbjuden till börjar redan vid 18 i Norrköping, samt massa andra jobbiga tanker…

Det är riktigt frustrerande att inte kunna somna fast man är jätte trött. Till slut somnar jag av utmattning, som tur är. Och desto längre man ligger där, desto mindre tid vet man ju att man kommer få sova, då blir man stressad för det, och det tar ännu längre tid att somna, en ond cirkel!

Tänker på de stackars människor som alltid har problem med att sova, det måste vara oerhört jobbigt och frustrerande, knepet med att somna snabbt är att inte tänka på något speciellt, helst ingenting alls utöver att somna in, men nu kan jag inte somna för att jag tänker att jag inte får tänka alla dessa jobba tankar, och då tänker jag ju på nått och kan inte somna, det också en ond cirkel… Hoppas att jag snart kan slappna av och inte vara nervös och somna som jag brukar kunna göra. Jag är redan trött på att inte kunna somna, efter bara några dagar, jag tycker synd om er som alltid har problemet!

somnproblem.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Jobbigt

Kommentera

