Ångest – Har jag verkligen gjort rätt?

Min flytt och mitt jobbyte börjar närma sig och jag har börjat få ångest och är nervös! På mitt nuvarande jobb är det ju massa människor i min egen ålder, vi skrattar och har skit kul tillsammans. Vi gör också mycket roligt tillsammans. Vi går till Durkslaget en gång i månaden och umgås och dricker och äter gott. Dessutom har jag ju Rogge som jag går till Durkslaget med en gång i veckan… Vi har också månadsmöte där vi äter gott och efteråt har roliga aktiviteter. Vi har klättrat, spelat lasergame, spelat spel mm. När någon slutar har vi alltid någon rolig aktivitet tillsammans, vi har varit på Boda Borg, åkt go-kart, gått ut och ätit mm. Vi har alltid midsommarmiddagar, julmiddagar och sommarmys då vi umgås en hel kväll, äter gott och utför någon typ av aktivitet. I somras spelade vi golf samt grillade och sommaren innan det åkte vi ut med båt till skärgården med en egen kock som grillade jätte god mat åt oss. Varje dag blir vi även bjudna på frukost på jobbet, det är färskt bröd, med massa pålägg. Vi sitter i en jätte fin och fräsch lokal med utsikt över Strömmen, det är riktigt vackert! Jag har dessutom roliga arbetsuppgifter och jag gillar att jobba tillsammans med nästan alla på jobbet.

Problemet med jobbet här är dock att jag inte har min familj eller vänner här. Jag har tyvärr inte fått någon riktigt bra vän här, jag har ju mina arbetskamrater som jag trivs jätte bra tillsammans med, men inte någon riktigt nära vän. På slutet har jag och Ida kommit varandra närmare, men när detta hände hade jag ju redan bestämt mig för att byta jobb… Dessutom hade det varit skönt att ha en vän här i samma livssituation som jag, dvs. någon i ungefär min ålder som är singel eller har pojvän men kanske ännu inte skaffat barn. Självklart är det inget fel med att skaffa barn, jag vill också göra det, men när man har barn har man inte så mycket tid till att umgås med sina vänner, inte lika mycket tid som jag skulle vilja ha i alla fall…

Jag vet ju vad jag har men inte vad jag får, tyvärr. Det kommer säkert bli jätte jobbigt i början, det är det alltid när man flyttar och byter jobb. Det kommer i alla fall kännas skönt att ha nära till familjen och min bästa vän. Jag vet inte så mycket om mitt nya jobb men arbetsuppgifterna där verkar vara bra och det verkar inte vara lika stressigt eftersom vi inte debbiterar några utomstående kunder utan är en intern it-avdelning. Tyvärr är inte lokalerna lika fräscha där som här och min yngsta arbetskamrat kommer vara i 30-års åldern. Dock behöver inte detta vara en nackdel, jag brukar jobba bra med personer i alla åldrar, och Rogge är ju över 40 år och honom har jag ju umgåtts mest med!

Tyvärr känns allt ganska tungt just nu, det är riktigt jobbigt att byta jobb, i alla fall när mitt nuvarande jobb är det bästa jobb jag någonsin haft! Men vem vet, samma sak kanske jag kommer säga om min blivande jobb… Och jag kommer ju inte veta om jag gjort rätt förrän jag provat!

Lämna en kommentar

Filed under Jobb, Jobbigt

Kommentera

