Härlig men jobbig lördag…

Klockan är nu 21.30 och jag är så trött att jag nog kommer krypa ned under täcket snart! Vaknade vid 09.05 imorse av att solen sken in genom fönstret, härligt! Jag gick upp och satte på mig träningskläder och gick sedan på den dagliga promenaden. Det var några minusgrader ute, lite snö som kommit under natten och strålande solsken, precis som man vill att det ska vara på vintern. När jag kom hem åt jag lite frukost och duschade sedan packade jag för fullt fram till 13 då Rogge ringde och frågade om vi skulle käka lite lunch. Jag hängde självklart med, skönt med en paus mitt i alla packning! Vi käkade helglunch på min lunchfavoritrestaurang Knäppingen. På Knäppingen serveras alltid en jätte stor och god salladsbuffé samt nybakat bröd till maten, som är riktigt god! Jag käkade fläsknoisette med rödlökssmör, rödvinssås, stekta färska champinjoner samt potatis. Det var riktigt gott!

Efter maten bestämde vi att vi även skulle ta en fika, vi ville båda besöka Bagarstugan som är ett nytt fik som öppnat i kvarteret Knäppingsborg. Knäppingsborg är ett jätte fint område med gamla hus som renoverats och här har ett flertal affärer, fik samt restauranger öppnat upp. Där finns jätte många bra inredningsbutiker och jag tycker det är jätte mysigt, mycket trevligare att gå och shoppa där än i centrum som består av 3 shoppingscentrum.

Bagarstugan var jätte mysigt. Finns i ett eget litet hus med tre våningar. På nedersta våningen köper man fikat och sedan kan man välja om man vill fika på nedersta, mellersta eller översta våningen som är en vindsvåning. På de två första våningarna finns stolar och bord och på vindsvåningen finns fotöljer och lite mer mysig stämmning. Där fikade jag och Rogge. Vi åt båda en bit äppelpaj som var jätte god! På Bagarstugan fikar jag jätte gärna igen, helt klart det mysigaste och finaste fik jag besökt!

bagarstugan.jpg

bagarstuganskylt.jpg

vansterfonsterbagarstugan.jpg

bagarstuganhogerfonster.jpg

vindsfonster-bagarstugan.jpg

taketbagarstugan.jpg

fotoljerbagarstugan.jpg

appelpajbagarstugan.jpg

Efter fikat var det dags att åka hem och packa igen. Packade sedan hela eftermiddagen och kvällen med undantag för ett litet avbrott när jag käkade kvällsmat, tacorester från gårdagen. Jag har nu inte alls mycket kvar att packa, så morgondagen blir nog ganska lungn, jag kan ju inte packa ned allting heller, måste ju kunna bo i lägenheten fram tills nästa lördag när jag flyttar ut! Fick ett positivt besked idag, nämligen att min moster och morfar också kommer hjälpa till att flytta. Så istället för att flytta både lördag och söndag kommer vi nu endast behöva flytta på lördagen eftersom min mamma och pappa tar en bil med kärra samt min moster och morfar en annan bil med kärra, då kommer allt komma med på lördagen och vi slipper åka tillbaks på söndagen! Riktigt skönt, då kan söndagen ägnas åt att skruva ihop saker samt uppakning istället för att åka till Norrköping och hämta mer saker.

Lämna en kommentar

Filed under Händelser, Härligt, Jobbigt, mat

Kommentera

