Shopping av röda accessoarer!

Idag åkte jag en sväng ner till stan för att leta efter röda accessoarer att ha till den svarta klänningen och röda toppen på julfesten om två veckor. Jag började med att besöka Vero Moda och där hittade jag en röd liten väska i skinn som var jätte snygg, tyvärr var det ”fel” röda färg… den var inte klarröd utan mer mörkröd. Där efter gick jag in på Carlings eftersom jag i skyltfönstret såg ett rött lite smalare skärp, dock i fel röda nyans, men jag gick in ändå, och längst in i butiken hänger ett rött skärp i precis rätt färg, skärpet hade kostat 299 eftersom det var skinn men var nedsatt till 49 kr, rena kapet! Skärpet ska jag ha i midjan över den svarta klänningen, men inte för tajt, för då ser mina höfter stora ut…

Jag gick vidare till J.C. men där hittade jag ingenting. På Lindex däremot hittade jag en röd liten portmonä med paljetter på, den skulle kosta 49 kr, vilket jag tyckte var ett helt okej pris, men när jag kom fram till kassan för att betala visade det sig vara halva reapriset på den så den kostade bara 12,50, vilket var ett riktigt bra pris! På Lindex hittade jag även ett jätte snyggt rött linne med paljetter på axelbanden som jag slog till på, inte till julfesten, men kanske till nyår eller om jag går ut på juldagen… Därefter gick jag in på H&M, där hittade jag en snygg lite större plånbok i rött, den kostade ”bara” 79 kr, så jag slog till på den också. Eftersom den var så pass billig var det antagligen inte äkta skinn, men den var snygg, så strunt samma! Problemet är nu att jag inte kan bestämma mig för om jag ska använda portmonän eller plånboken på julfesten, men jag har ju två veckor på mig att bestämma mig, som tur är 🙂 Därefter tyckte jag det räckte med röda accessoarer, jag hade först tänkt handla ett rött armband i plast att ha en bit upp på armen, men hittade inget och letade inte speciellt mycket efter att jag hittat ett rött skärp och röd väska, det blir inte snyggt om det är för mycket rött! Det räcker med röd topp, rött skärp samt röd väska. Sedan kommer jag komplettera med smycken i silver. Vilka skor jag ska ha på mig har jag inte bestämt ännu, det blir antingen mina röda eller mina svarta skor ”klackskor”, det beror på vad som blir snyggast med outfitten i övrig.

roda-accessoarer-julfesten.jpg

topp-med-paljettbekladda-axelband.jpg

roda-vagabond-skor.jpg

svarta-vagabond-skor-med-kl.jpg

Ett besök på Esprit-butiken hann jag också med, ett par nya svarta tights inhandlades, de jag har börjar bli slitna, dessutom är det alltid bra att ha två par i svart! Jag shoppade också två presenter till min kompis/kusin som fyller 25 år nästa helg, det var inte lätt att hitta på något, men till slut hittade jag nått som jag tror blir bra. Det blev en lång lunch, var borta i nästan två timmar, men nu har jag allt jag behöver inför julfesten, vilket känns skönt. Var ju tvungen att vara ute i god tid eftersom jag flyttar nästa helg.

svarta-tights.jpg

1 kommentar

Filed under Party, Shopping

One response to “Shopping av röda accessoarer!

  1. Elin

    Vilken lyckad shoppingtur! Är lite trist att du ska flytta, även om vi inte ses så ofta så kommer vi ju ses ännu mer sällan nu… Jag kan i alla fall följa dig på bloggen och det tycker jag är jättekul!
    Lycka till med flytt och nya jobbet, kram

Kommentera

