Deppig efter besök på Durkslaget

Igår var Rogge och jag på Durkslaget, för näst sista gången. När vi satt det blev jag nostalgisk och tänkte på alla gånger vi varit där och haft det trevligt. Vi har ju gått dit tillsammans varje vecka, med undantag för semestrar, i nästan 1,5 år, det är ganska lång tid… Det har varit skönt att ha denna tid tillsammans med Rogge en gång i veckan, ta det lungt en stund samt snacka om massa saker som tynger oss, skönt att prata ut helt enkelt. Rogge är en väldigt bra person att prata med, en bra lyssnare som jag matchar väldigt bra tillsammans med. Det finns en ömsesidig respekt mellan oss som gör att vi båda prata och lyssnar ungefär lika mycket. Dessutom gillar vi båda att gå ut och äta en god bit mat samt att ta efterrätt efter maten. Vi har nog spenderat ett x antal tusenlappar på god mat och efterrätter under denna tid, men det har det verkligen varit värt! Det känns sorgligt och riktigt deppigt att tänka på att jag om en vecka inte längre kommer gå till Durkslaget tillsammans med Rogge varje vecka, jag måste verkligen åka hit nån gång ibland för att gå på Durkslaget med Rogge!

durkisbestick.jpg

Även Alex på Durkslaget verkade vara lite deppig över att jag ska flytta, trots att jag inte varit nöjd över pajen… Men jag antar att det är roligt att ha gäster som pratar med de anställda samt säger vad de tycker, precis som jag gör! Han lovade att fixa en god efterrätt åt mig nästa vecka när jag äter där för sista gången innan jag flyttar. Jag var dock tvungen att ringa och påminna honom dagen innan, så det får jag inte glömma!

durkslagetdurkslag.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Jobbigt, Sorgligt

Kommentera

