Kläder till förbannelse!

Jag har insett att jag har för mycket kläder! Eller i alla fall för mycket kläder som jag inte använder!

Gårdagen ägnade jag åt att packa ned mina kläder i plastsäckar, det var hur mycket kläder som helst. Kläder som jag inte visste att jag hade… Jag hade bestämt innan jag började packa att jag skulle ge bort alla kläder som jag inte använt på det senaste året, så dessa kläder la jag i speciella säckar. Totalt blev det ungefär 2 säckar med kläder som jag vill bli av med. Jag kommer först att ge säckarna till min mamma och syster och så får de plocka ut de kläder som de vill ha och resterande kläder kommer jag att skänka bort till typ UFF. Totalt fyllde jag 6,5 säckar med kläder och 2 utav dessa innehåller kläder som jag kommer ge bort. Detta är dock inte alla kläder utan jag var ju tvungen att spara lite kläder framme så att jag har något att ha på mig den närmaste veckan!

Det var riktigt depprimerande att gå igenom alla mina kläder eftersom jag var tvungen att prova en massa byxor och jeans för att att avgöra om jag skulle behålla dem eller inte, vissa kunde jag inte behålla trots att jag ville för att de var för små, det var riktigt deppigt! Det är ju aldrig kul när ett plagg inte passar som tidigare gjort det, då känner man sig tjock… detta trots att jag gått ner flera kilo, men jag väger ändå inte lika lite som jag gjorde för drygt 3 år sedan, det är några kilo kvar tills dess. Tyvärr har jag kommer ned i en liten svacka när det gäller träningen, två gånger denna vecka har jag helt enkelt inte orkat gå ut och gå på morgonen, jag är för trött helt enkelt! Det börjar ta ut sin rätt att jobba heltid samtidigt som man packar hela kvällarna, det känns som att jag aldrig blir klar med packningen. Som tur är kommer helgen imorgon och den ska jag ägna åt något så roligt som att packa, jippi! Har dock som mål att bli klar med det mesta till helgen så att jag kan ta det lungt på kvällarna nästa vecka och endast behöva packa det sista på fredag kväll.  

sackar-med-klader.jpg

massa-jeans.jpg

massa-klader.jpg

1 kommentar

Filed under Kläder

One response to “Kläder till förbannelse!

  1. Lilli

    åh,vad härligt mycket kläder ändå..man vill näastan ha allt själv 😛

Kommentera

