Förberedelser inför julfesten

I slutet på förra veckan fick jag och D en inbjudan till mitt nuvarande jobbs julsfest som går av stapeln den 7/12 klockan 18.00. Temat på festen är rött och varje person ska ta med sig ett litet rött paket med vita snören. Direkt efter att jag läst inbjudan började jag fundera på vad jag skulle köpa för julklapp samt vad för nått jag skulle ha på mig, det måste ju vara nått rött såklart! Idag inhandlades både kläder samt paket, ett paket från mig och ett från D. Jag fick dem jätte fint inslagna med rött papper och vitt snöre. Kläderna jag ska ha på mig hittade jag på Esprit-butiken, en svart klänning, svarta tights samt en röd kortärmad skjorta att ha under klänningen. Samtliga kläder satt på en skyltdocka, och direkt när jag såg kläderna kändes det rätt, jag provade och allt passade perfekt! Skyltdockan hade även ett skärp i midjan, jag provade också ett sådant men det passade inte alls min kropp! Jag har helt enkelt för breda höfter, har man då ett skärp i midjan ser höfterna ännu bredare ut! Men på en smal person hade det sett jätte bra ut.

Nu är jag bara ute efter nån typ av röd accessoar, som t ex en röd liten kuvertväska, ett röd armband eller dylikt, får se vad jag kan hitta!

julfestkladeresprit.jpg

julklapparjulfest.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Mode/Kläder, Party, Shopping

Kommentera

