Varför göra någon en tjänst, när man inte ens får ett tack!?

Om jag får säga det själv är jag en väldigt snäll person, omtänksam, trevlig och ställer upp. Det tråkiga är att vissa personer inte verkar uppskatta detta! Häromdagen hade en kollega gått till andra sidan lokalen för att hjälpa en annan kollega med en arbetsuppgift och då glömt sin mobil samt trådlösa telefon på sin plats. Efter att det ringt både i den trådlösa telefonen och mobilen gick jag till kollegans arbetsplats för att hämta den trådlösa telefonen och mobilen och ta med mig dessa till kollegan på andra sidan lokalen. Jag tog den trådlösa telefonen i handen samt sträckte ut handen för att också ta med mig mobilen, men eftersom mobilen var kopplad till datorn vågade jag inte ta loss den eftersom jag då kanske skulle förstöra nått, avbryta en nedladdning till telefonen eller dylikt. Jag tog därför endast med mig den trådlösa telefonen till min kollega och meddelade honom att det ringt i båda telefonerna men att jag inte hade vågat ta med mig mobilen eftersom den var kopplad till hans dator. Kollegan så då med sur röst: ”Det var ju tur att du inte kopplade loss mobilen för då hade du fått en stöt!”. Därefter skrattade han, jag tyckte inte det var ett dugg roligt! Istället för sarkasm hade jag förväntat mig ett tack… Han reste sig därefter upp och gick raka vägen till sin plats och kopplade loss mobilen från datorn och tog med sig den bort. Anledningen till att han blev sur var antagligen för att han nu blev tvungen att gå hela vägen till sin plats för att hämta mobilen när jag egentligen kunde ha tagit med mig den… men jag tycker forfarande att jag gjorde rätt och att det jag gjorde var en snäll handling. Jag har nu lärt mig att man inte ska ge tjänster till människor som inte förtjänar det!

1 kommentar

Filed under Jobbiga människor, Störande

One response to “Varför göra någon en tjänst, när man inte ens får ett tack!?

  1. Pingback: Ibland lönar det sig inte att vara snäll! « Emelias värld

Kommentera

