Rena helvetet att packa!

Ett tips: När ni byter jobb, se till att få flytthjälp innan ni tackar ja till jobbet! Det gjorde inte jag och det ångrar jag otroligt mycket! Jag gjorde misstaget att fråga om mitt blivande jobb erbjöd flytthjälp vid nyanställning efter att jag skrivit på anställningskontraktet, och fick då svaret att de inte gjorde det. Anledningen till att jag inte frågade var att jag tog det som givet eftersom det är ett stort företag, stora företag brukar alltid erbjuda flytthjälp. Tänk vilken lyx att få hjälp av en flyttfirma att packa, flytta alla saker samt att packa upp sakerna. Dessutom brukar stora företag bekosta flyttstäd, vilket också vore otroligt skönt att få! Företagen skulle verkligen tjäna på att erbjuda flytthjälp samt flyttstäd. När jag kommer till mitt nya jobb kommer jag vara helt utmattat, det är otroligt jobbigt att städa, packa och flytta samtidigt som man också jobbar heltid. Att jag dessutom slutar på mitt nuvarande jobb på fredagen, flyttar och packar upp hela helgen och sedan börjar på mitt nya jobb på måndagen gör definitivt inte saken bättre. Jag känner mig helt utmattad varje kväll och sover dåligt eftersom jag är så stressad. Detta är definitivt inte bra eftersom man vill göra ett gott intryck på sitt nya jobb, istället kommer jag vara helt slut efter att ha packat två veckor i sträck och sedan flyttat och packat upp en hel helg…. jag tycker verkligen synd om mig själv, att jag var så himla dum som inte ställde krav på flytthjälp innan jag tackade ja till jobbet, men det är lätt att vara efterklok!

Kvällen ägnade jag åt att ta ned samtliga tavlor samt gardiner. Gardinerna ska tvättas och tavlorna packade jag in i tidningspapper, vilket tog flera timmar och jag har nu riktigt ont i ryggen och är sur som bara den, stackars syrran som all min ilska går ut över! Dessutom så plockade jag ner alla prydnadssaker och packade in dem i tidningspapper och la i flyttlådor, nu är jag helt slut. Det värsta av allt är att jag mår så himla psykiskt dåligt av att ha stökigt runt omkring mig, jag är pedant när det gäller att ha städat, och med alla flyttkartonger överallt går det inte att ha städat just nu. Det är heller inte lätt att byta jobb, man ställs inför en otrolig press, speciellt när man hela tiden mår dåligt över att man måste packa och är orolig över hur man ska hinna allt. Jag hatar att flytta!

tidningar-overallt.jpg

gardinstanger.jpg

ingen-tavla-bakom-tvn.jpg

inga-tavlor-bakom-soffan.jpg

inpackade-tavlor.jpg

inga-gardiner-i-sovrummet.jpg

inga-gardiner-i-vardagsrumm.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Jobbigt

Kommentera

