Hinner knappt blogga när syrran är här!

Ni som läser min blogg har kanske märkt att bloggen inte uppdateras lika frekvent som den gjorde för ett par veckor sedan. Anledningen till detta är att min syster för tillfället bor hos mig och stör mig! Jag är ju van att vara för mig själv och kunna sätta mig framför datorn när jag vill, men nu sitter syrran ibland framför datorn när jag kommer hem, eller annars vill hon att vi ska se på en serie tillsammans… Jag försöker ibland sätta mig framför datorn och skriva ett inlägg men blir stressad när hon är där, för då vill hon att jag ska bli klar snabbt så att vi kan se en serie, eller annars ska vi äta. Jag har därför stannat kvar en stund extra på jobbet för att skriva ett eller flera inlägg innan jag åker hem, eftersom jag lättare kan koncentrera mig på jobbet, där ingen stör mig. Vissa dagar har syrran labbar fram till 21 på kvällen och kommer då inte hem förrän vid 22 så då försöker jag skriva inlägg i min egen blogg samt läsa ikapp på de bloggar jag följer. Dessutom så ska jag ju flytta om två veckor och försöker packa lite varje dag, vilket inte gör det lättare att få tid att blogga!

Trots detta tycker jag det är mysigt att ha syrran hos mig, man har ju alltid sällskap och någon att prata med om man så vill. Dessutom brukar hon laga mat till mig efter innebandyträningen på onsdagarna och det är inte helt fel!

ont-om-tid-for-bloggning.png

Lämna en kommentar

Filed under Jobbigt

Kommentera

