Lördagens bravader

Lördagen har varit en riktigt bra dag! Eftersom jag som vanligt vaknade före D gick jag upp och surfade lite, åt frukost samt såg ett avsnitt av The Amazing Race, helt klart en av de bästa serier jag sett! Serien är just nu inne på tolfte säsongen i USA, så har ni inte sett den har ni hela 11 säsonger att se, grattis! Jag själv började med säsong 6, vilket av många på jobbet sägs vara en av de bästa säsongerna, deltagarna befinner sig i Stockholm, Sverige i det tredje avsnittet, vilket var roligt!

Jag vaknade redan 08.20,  har alltid svårt att sova länge på lördagen eftersom jag är van att gå upp tidigt efter veckan som gått. Vid 11.00 orkade jag inte vänta på att D skulle vakna längre utan väckte honom, det var dags att gå den dagliga promenaden på en timme! D har aldrig gillat att gå utan något mål, men han har nu fått som vana att han alltid hänger med mig ut på promenad på helgerna, i alla fall nästan varje gång, och det är riktigt trevligt med sällskap! Efter promenaden åt vi rester från fredagskvällen, tacos, vilket vi har som tradition att äta varje fredag när jag åker till Stockholm, alltid lika gott!

Efter maten åkte vi en sväng till Huddinge Centrum, men hittade ingenting. Är ute efter ett rött klädesplagg eftersom jag är bjuden på mitt nuvarande jobbs julfest, som har tema rött. Hittade inget snyggt rött plagg. Dock fick jag ideén att jag kanske satsar på en svart tunika eller klänning med röda tajts till samt röda accessoarer, det kan bli snyggt! Får se vad jag får tag på…

Vi hade egentligen plannerat att åka till Ikea i Barkaby, men efter att ha gjort en sökning på vad som fanns i lager på Ikea Kungens Kurva åkte vi dit istället, de hade fått in tidskriftssamlaren i svart som vi var ute efter, vilket var bra eftersom det är betydligt närmre till Kungens Kurva. Dessutom vill jag ändå åka dit eftersom jag vill ha en smoothie från Squeezed Up – Juice Bars! Smoothien Strawberry Dream, är verkligen drömmande god! På Ikea handlade vi två svarta tidskriftssamlare, två datorstolar samt en datorhållare. Vi har spenderat en jäkla massa pengar i helgen!

Vi besökte också Siba samt El-Giganten för att spana in bänkdiskmaskiner. Jag har nu hittat modellen jag vill ha, en Electrolux ESF2440, så köp den i julklapp Mamma och Pappa! Den finns på Siba i Örebro och kostar 3411 kr! På El-Giganten handlade vi svart hålslagare, två svarta pärmar, två röda pärmar, pappersavdelare till pärmarna samt plastfickor. Nu ska vi få ordning på alla papper!

electrolux-esf2440.jpg

halslagare.jpg

svart-parm.jpgrod-parm.jpg

avdelare.jpgplastfickor.jpg

Efter allt handlande åkte vi till Heron City för att käka, det blev min favoritmat, Pizza Hut! Alltid lika gott! Efter att vi ätit gick vi på bio-filmen The Kingdom. Det var en riktigt bra och gripande film om en terroristattack mot ett amerikanskt område i Saudarabien. Helt klart sevärd! Av mig får den 8/10 i betyg.

pizza-slice.png

kingdom.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Bio, Händelser, Shopping

Kommentera

