Jobbigt med personer som är så ”upptagna” att de inte ens har tid för en fråga!

Jag har en person på jobbet som är jätte bra att fråga om man har något programmeringsproblem, för han kan i princip allt, och då överdriver jag inte! Det jobbiga med denna person är dock att han alltid är så upptagen, så upptagen att han ibland inte ens har tid för en simpel fråga! Detta retar mig grymt mycket, och det har jag talat om för honom, därför vågar jag också skriva om det öppet här… Om personen istället fikade en minut mindre varje dag skulle han ju ha tid för i alla fall en kort fråga per dag, men han verkar inte kunna prioritera…!

Felet jag gör är kanske att jag alltid frågar ”Har du tid för en fråga?”, då svarar han alltid, ”Nej jag har inte tid förrän XX november när detta projekt är slut!” Men när andra personer kommer och frågar saker, som inte alls gäller det projekt han jobbar med, då har han minsann tid, han verkar helt enkelt inte tycka att mina frågor är viktiga nog, så himla irriterande!

Trots detta gillar jag denna person, han är snäll, gullig när han är röd om kinderna samt ganska rolig och väldigt duktig! Synd bara att han inte har samma prioriteringar som jag!

Lämna en kommentar

Filed under Jobbiga människor, Jobbigt, Störande

Kommentera

