Nya Veckorevyn – 80-tals inspirerad fjortis tidning!

Jag fick en chock när jag fick Nya Veckorevyn i brevlådan i tisdags. Tidningen var helt förändrad och inte till det bättre utan till det sämre, jag kommer nog inte förlänga min prenumeration, inte nu när tidningen blivit en 80-tals inspirerad fjortis tidning, i alla fall till det yttre!

Tidningen innehåll mycket gälla färger och massa färger blandat huller om bullar, det var mycket information på en och samma sida, ”töntiga” teckensnitt och bakgrunder som såg ut som målad färg. Tidningen ser ut som en äldre veckorevyn, som man sett på bild från sent 80-tal början på 90-talet och den ser ut att vända sig till tjejer i de nedre tonåren, typ en fjortis. Nej, jag blev riktigt besviken! När Ebba von Sydow hade tidningen hade den absolut mer klass! Nu ser den bara billig ut! Jag tycker också tidningen blivit sämre sedan Louise Bratt tog över som chefredaktör efter Ebba von Sydow, tidningen verkar mer och mer rikta sig mot yngre tjejer i tonåren, inte till en tjej på 25 år som jag… men det kanske bara är jag som blivit äldre och mognat…!? Nej, jag kommer inte förnya min prenumeration när den går ut!

nyaveckorevyn.jpg

Bilder tagna med min kamera på insidan av Nya Veckorevyn.

3 kommentarer

Filed under Tidningar

3 responses to “Nya Veckorevyn – 80-tals inspirerad fjortis tidning!

  1. håller verkligen verkligen med! speciellt den där kishti på korståg var ju väldigt bra…

  2. Pingback: Family Living - en riktigt bra tidning! « Emelias värld

  3. Pingback: Veckorevyn, utbytt mot Family Living! « Emelias värld

Kommentera

