Vattentäta springskor!

Jag har nu hittat de ultimata springskorna att använda om man vill gå ut och springa nu när det är blött och slaskigt och troligtvis kommer vara det ändå tills våren kommer… nämligen Nike skon Air Structure Triax+10 GTX som finns i både dam och herr modell. Skons utsida är Gore-Tex behandlad och är därmed vattentät. Hade jag vetat att det fanns Nike skor som var vattentäta hade jag kanske satsat på sådana istället för de walking skor i Gore-Tex material som jag köpte inför hösten. De är bra men absoult inte så sköna som ett par springskor från Nike. Nike skorna är dessutom Nike+ vilket innebär att man kan stoppa en sensor i skon och ha tillsammans med en iPod för att se hur långt du gått eller sprungit. De springskor från Nike som jag köpte i våras är Nike+ och det har varit riktigt bra att se hur långt man gått, något jag saknar nu när jag använder mina walking-skor, riktigt synd att jag inte visste att Nike hade skor i Gore-Tex material. Kanske blir till att handla sådana till våren istället, det är väl alltid bra med vattentäta skor!

air-structure-triax-10-gtx-woman.jpg

men-air-structure-triax-10-gtx.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Mode/Kläder, Shopping, Träning

Kommentera

